Gode råd mod bla kvalme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

302 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2018

Anonym trådstarter

Søger gode råd mod kvalme og dårlig smag i munden 

Jeg har de sidste mange uger haft kvalme og meget dårlig smag i munden konstant. Jeg er i uge 10 snart 11 og synes der er lang vej endnu, især hvis jeg skal have en dårlig smag i munden resten af tiden også 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

mandler...

spis 2 mandler som du virkelig tygger på så længe som muligt...

har hjulpet mig enormt meget denne gang...

og også afhjulpet mavesyren en hel del...

en kollega sagde at lakrids hjalp hende med kvalmen, bare husk at passe på blodtrykket...

har også hørt at banan virker for nogen, kan jeg dog ikke sige noget om da det var en af de første ting jeg ikke kunne klare lugten af denne gang ;)

undgå selvfølgelig for meget kaffe og the...

jeg kan f.eks. heller ikke spise rugbrød.. virkelig frustrende når man elsker et stykke rugbrød med frisk kogt æg til frokost...

Anmeld Citér

30. april 2018

Miti's mama

Jeg har haft kvalme i begyndelsen af begge mine graviditeter. 1. gang hjalp bananer, toastbrød, ris og ingefær bolcher. 2. gang lakrids, toastbrød, kiks og ris.

Det er meget forskelligt fra graviditet til graviditet, så prøv dig lidt frem. Det vigtigste er at du hele tiden har lidt i maven, og får nok vand.

Anmeld Citér

30. april 2018

Puust

Sun lollies.

har kastet op i stride strømme med massiv kvalme oveni i over halvdelen af min graviditet.

det eneste der har hjulpet bare lidt var Sun lollies. Og de virker på rigtig mange der lider af hyperemisis. (Graviditets opkast/kvalme)

vandmelon/agurk og lignende vandholdige frugter kan også have en god effekt.

ellers er der kun at prøve dog frem til hvad der virker for dig.

Anmeld Citér

30. april 2018

ni

Sodavandsis er det eneste der ikke kommer op igen lige nu hos mig. Ellers et stykke ristet brød

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.