Solarie første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.127 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg ved godt det er dumt, men jeg er i takt med, at sommeren kommer nærmere, begyndt at blive lidt træt af min vinterblege farve. Jeg har aldrig sat mine ben i et solcenter før, og jeg ved godt, at det er sundhedskadeligt. Men jeg tænker ikke at gøre det mere end max 5-6 gange hen over sommeren. Er der nogen af jer, der har erfaringer med dette? Evt fra jeres yngre dage. 

Hvor lang tid skal man starte med, hvor ofte skal man gøre det og er der andet, der er godt at vide? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2018

Anonym

Det er der så meget der er. Sådan kan man jo ikke holde sig fra alt. Hvordan er din hudtype? 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym trådstarter

Er normalt ret lys, men ikke heelt hvid eller med fregner 

Anmeld Citér

30. april 2018

Stivdie

Jeg er meget lys med fregner, og har lært af bitter erfaring, at der findes solarier med to forskellige typer rør. I "gamle dage" kaldte de det hhv. alm. sol og bjergsol. I den alm. sol kunne jeg tåle ca. 20 min, i bjergsol ca 3-4 min. Så brug et øjeblik på at finde ud af, hvilke rør, og så hellere lidt for lidt tid og komme 2 gange over fx en uge. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Anonym

Jeg er meget lys i huden og jeg tager omkring 15 minutter. Jeg tager hver 2.-3. Dag over to uger i starten af sommeren også holder jeg farven ved lige med selvbruner creme. 

Du skal være obs på om det er nye rør. Det plejer at stå på dørene til de forskellige solarier. Nye rør er kraftige og der skal man ikke tage for meget hvis huden ikke er vant til det. 

Anmeld Citér

30. april 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes ikke du skal starte med mere end maks 8 min. Så får du en fornemmelse af hvordan din hud reagerer. Jeg tror min hud er som din, og hvis jeg starter ud med for meget tid bliver jeg solskoldet. Hellere starte med mindre for lige at finde din balance. Så kan du gå op i tid derefter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.