Jeg har to akutte kejsersnit bag mig og skulle med fødsel af sidste skud på stammen have PKS.
Vi blev indlagt og kom begge i det tøj vi nu skulle have på til operationen.
Kom ned i "venterummet" til selve operationen, hvor jeg fik lagt venflon.
Baby født 10.23
Der var en dejlig og rolig stemning på stuen. Jeg fik lagt spinalbedøvelsen og da den havde virket lidt, begyndte de på selve indgrebet. Vi havde valgt det der hed en stor pakke, dvs. klædet blev sænket da lægen havde fat i hovedet på vores baby, så vi kunne følge selve fødslen og så fik jeg baby op at ligge hos mig med det samme.
Efterfølgende ind på opvågningen, til jeg kunne bevæge mine fødder. Sygeplejerskerne tjekkede livmoderends fremgang med at trække sammen. Jordemoderen kom ind og målte og vejede den lille og tjekkede hvad de nu tjekker ved nyfødte.
Kl. 14 var vi tilbage på barselsgangen og fik noget frokost og kl. 14.30 kom vores store børn og bedsteforældre og hilste på.
Kl. 16 var jeg oppe at gå og stå lidt.
Kl. 19 på toilettet og ude at gå en lille rundtur på gangen
Kl. 10 næste formiddag sad vi i bilen på vej hjem
Jeg var rimelig mobil bagefter, havde ganske få smerter - selvfølgelig gør det lidt ondt når man skal rejse sig/lægge sig.
Var til noget tam tam to dage efter fødsel på de stores skole og i zoo på 3. dagen da vi var inviteret til fødselsdag.
Så jeg var hurtigt på benene.
Anmeld
Citér