Sex - hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2018

Anonym trådstarter

Hej. 

Min kæreste og jeg prøver at blive gravide. Har dog hørt, at sædkvaliteten kan mindskes, hvis vi har for ofte sex. Altså at sædcellerne ikke når at blive nok “udviklede” hvis vi har for meget sex op til ÆL. 

Hvad mener I om det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2018

MegaMegetMor

Jeg mener, at med mindre man har forsøgt i meget lang tid uden held, så skal man ikke spekulere så meget i dét der. Hav sex når lysten melder sig. Det skal være sjovt, nydelsesfuldt. Synes man fjerner charmen når det bliver et projekt. Hvis det så viser sig, at det bare slet ikke vil lykkes at opnå graviditeten, så giver det måske mening at begynde at spekulere i den slags ting der.. 

Anmeld Citér

28. april 2018

Rosa-Sophia

Jeg er lidt i tvivl om det er rigtigt. Jeg blev gravid med min eksmand, mens vi var nyforelskede og gik i seng sammen hver dag. Nu var vi kun 24 år, så ved ikke om vores ungdom havde noget at sige i forhold til sædkvalitet, men tvivler på det. Jeg synes, at I skal fortsætte med bare at have sex når i har lyst. 

Anmeld Citér

28. april 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg tror ikke at I skal spekulere så meget i det, med mindre at I har problemer med fertiliteten. Vi er blevet relativt let gravide begge gange (første gang efter 8 måneder og anden gang efter 2 måneder), og vi var ikke sammen så ofte. Det handler mere om timing i forhold til ægløsning.

Anmeld Citér

30. april 2018

CC79

Det bedste skulle være sex hveranden dag ift sædcellernes kvalitet. Hvis der går for lang tid immellem skulle det også være et minus. Men om det reelt kan bruges ved jeg ikke. Jeg er både blevet gravid ved hveranden dags sex i ægløsningsperioden med to af vores børn, men er også blevet gravid med to af børnene på trods af vi kun havde intimt samvær 1 gang på en måned og hvor det var 4-5 uger siden sidste gang vi var sammen. Så tror det er lidt mere kompliceret at regne naturens gang ud. Dog synes jeg det har virket så fint at være opmærksom på det rette ægløsningsslim og så være sammen deromkring, hvis man har en ret forudsigelig cyklus. Det har jeg gjort med succes hver gang vi ønskede at opnå graviditet. Men ifølge viden på området er det ideelle råd hveranden dag da det rigtnok er bevist sædcellerne ikke er så gode at opnå graviditet med, hvis man dyrker sex dagligt.

Anmeld Citér

1. maj 2018

Anonym

Hveranden-tredje dag skulle vist være det bedste.  sædceller kan holde i 2 døgn, derfor er hverandendags sex det bedste hvis man ønsker “hurtig” graviditet  

begge mine børn er kommet til i “første hug” på at have sex hveranden dag i perioden 7 dage efter mens og 14 dage frem - min mens er meget uregelmæssig og ægløsning var lidt svær at fastslå. Dog vil jeg tilføje at dette ikke er specielt romantisk, første gang jeg blev gravid var 5 mdr efter p-pille stop (arbortede, blev gravid i “første hug” men arboretede igen og derfor blev vi meget systematiske derefter). Jeg er dog også meget fertil fandt vi ud af. 

Hvis I har prøvet længe så prøv hveranden dag, det kan jo være din ægløsning driller som min.. har hørt om kvinder med normal mens perioder med ægløsning på 21. Dagen.. 

Husk at manden også kan gøre noget for at forbedre kvaliteten, men tænker at det kun skal komme så vidt hvis I har prøvet længe eller hvis I er oppe i årene

ellers så ro på og nyd hinanden ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.