Dagpleje i lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.677 visninger
10 svar
9 synes godt om
27. april 2018

Anonym trådstarter

Skriver som anonym da familien endnu ikke behøver at høre om mine tanker. 

Jeg går lidt med tanken om at leje en 2 værelses lejlighed i stue plan. Og bruge den som privat dagpleje. 

Min tanker er at det ene rum skal bruges som legerum/spise område. Og det andet rum skal bruges som det kølige rum hvor børnene sover i gæsteseng.

Det vil fungere som min arbejdsplads altså ikke dagpleje i eget hjem. Men et hjem hvor jeg tager til og fra som børnene. 

Det skal slf være i et område hvor det er nemt at komme ud. Tanken er tæt på mit private hjem. Hvor vi nu har flere legepladser en skov og byen i gå afstand. 

Ville i kære forældre have jeres barn i en dagpleje som bor i lejlighed. 

Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet meget i vuggestue. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2018

esioul

Anonym skriver:

Jeg går lidt med tanken om at leje en 2 værelses lejlighed i stue plan. Og bruge den som privat dagpleje. 

Min tanker er at det ene rum skal bruges som legerum/spise område. Og det andet rum skal bruges som det kølige rum hvor børnene sover i gæsteseng.

Det vil fungere som min arbejdsplads altså ikke dagpleje i eget hjem. Men et hjem hvor jeg tager til og fra som børnene. 

Det skal slf være i et område hvor det er nemt at komme ud. Tanken er tæt på mit private hjem. Hvor vi nu har flere legepladser en skov og byen i gå afstand. 

Det ville bestemt ikke afholde mig. 

Anmeld Citér

27. april 2018

flowerpot3

Min datter gik hos en dagpleje, der boede i en lejlighed og har aldrig set det som problematisk overhovedet.  

Anmeld Citér

27. april 2018

2017morigen

Vores første dagpleje boede i lejlighed i stueplan, så børnene kunne komme ud og lege på terrassen.

Faktisk lå lejlighed i område som er on and off på regeringens ghetto liste. Selv boede vi i et villa kvarter som lå 10min med barnevogn derfra. Det var godt kommunalt men ikke noget der skræmte os væk. 

Anmeld Citér

27. april 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvorfor skulle man ikke kunne det? Så længe det i stueplanen(hvis der ikke er elevator) så ja... 

Anmeld Citér

27. april 2018

CBbaby

Min går i dagpleje på 1 sal. Og det har da aldrig været et problem  

Anmeld Citér

29. april 2018

Muffinmus

Nix.. 

Men jeg hader vitterligt også lejligheder og hele kassesystemet og mine børn skal ud i et dejligt stort hus, god have og land lige udenfor døren.

For dem der trives i en lejlighed er problemet nok ikke så stort

Anmeld Citér

29. april 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Intet problem.! Min søn gik hos en dp der boede i et byhus, så det var ikke større end en lejlighed nede i stueplan som de brugte. Ærligt, så ville jeg være fløjtende ligeglad med placeringen, om det så var på 2. Sal. så længe dp'en er dygtig, sørger for at de kommer ud dagligt og er super kærlig. Vores dp havde en lille hyggelig have, men egentlig brugte de primært legepladser og parker i nærområdet sammen med de andre dp'er i gruppen og tog på besøg hos hinanden. Hun var simpelthen skøn! Og ungerne stortrivedes der ❤️

Anmeld Citér

29. april 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Det ville jeg ikke have noget problem med. Er overbevist om at en dagplejemor i lejlighed er ligeså god, professionel og omsorgsfuld som en dagplejer i et hus. 

Anmeld Citér

29. april 2018

Anonym trådstarter

Fedt med alle jeres svar. 

Nu vil jeg til at finde en passende sted. Og Rejse videre med min drøm. Om en dagpleje. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.