Muskler sover og gør ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

293 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg har ondt i mine ben. Som om jeg konstant har en smule kramper i benene. Jeg har haft det on/off i nogle måneder, men de sidste par uger har det været nærmest konstant.

Jeg har nu fundet ud af, at jeg også har nedsat følsomhed nogle steder på benene - som om musklerne sover. Det er ikke konstant, og ikke hele tiden samme sted, men det er de steder, hvor det gør mest ondt.

Nogle gange er mine arme også påvirket. Og mit ene øje, som nogle gange har tics. Dette er kommet den i løbet af den sidste måneds tid.

Jeg fik taget blodprøver i december, og jeg mangler ikke vitaminer. Stofskifte er også fint.

Nogen der har prøvet noget lignende? Jeg har en tid hos lægen på mandag, men lige nu er der lang tid til synes jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ondt i mine ben. Som om jeg konstant har en smule kramper i benene. Jeg har haft det on/off i nogle måneder, men de sidste par uger har det været nærmest konstant.

Jeg har nu fundet ud af, at jeg også har nedsat følsomhed nogle steder på benene - som om musklerne sover. Det er ikke konstant, og ikke hele tiden samme sted, men det er de steder, hvor det gør mest ondt.

Nogle gange er mine arme også påvirket. Og mit ene øje, som nogle gange har tics. Dette er kommet den i løbet af den sidste måneds tid.

Jeg fik taget blodprøver i december, og jeg mangler ikke vitaminer. Stofskifte er også fint.

Nogen der har prøvet noget lignende? Jeg har en tid hos lægen på mandag, men lige nu er der lang tid til synes jeg.

Spørg din læge om magnesium-tilskud/B12-mangel.

Anmeld Citér

27. april 2018

Molka

Prøv at tage et tilskud af magnesium gennem en periode. Lægens blodprøver vil ikke vise, hvis du mangler det.

Anmeld Citér

29. april 2018

Muffinmus

Nu spørger jeg måske dumt.. Men med føleforstyrrelser hen over så lang tid, og så er du kun tilbudt en blodprøve?  Eller er det forkert forstået?

Ved krampe benene er det oplagt at lægen foreslår Magnesium. Ofte kan manglen på dette give kramper, især om natten. 

Men, du nævner bare mere end kramper, du nævner generelt føleforstyrrelser og problem med det ene øje, og så er vi muligvis ovre i en hel anden og mere alvorlig boldgade hvor udviklingen skal stoppes inden den tager mere fat. 

Så, hvis ikke lægen har planlagt en udredning, så kræv detmed det samme. Man skal ikke have de symptomer du har, uden at det tages seriøst og der kommer en klarhed over hvad det skyldes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.