Åh, ved ikke lige hvad vi skal stille op. Min søn er 4 mdr og har en lidt uhensigtsmæssigt døgnrytme. Jeg forstår at det er nu vi skal begynde lige så stille at få en rytme, gerne 3 lure dagligt, men det hænger slet ikke sammen.
Kl. 2 om natten begynder han at ligge mega uroligt. Fra på det her tidspunkt får vi ikke mere søvn, fordi han vender og drejer og kaster sig rundt i søvne. Dette fordi hans tarmsystem arbejder. Han vågner så helt op omkring kl 5 og skider.. Så dette er første trælse ting.
Så sover han første lur fra Ca 7-8.30.
Derefter er han vågen et par timer. Dvs hans "middagslur" starter allerede Ca 10.30. Hvis jeg er heldig sover han 2.5 time, men er uforudsigeligt. Så han vågner igen Ca. 13. Så sover han måske igen kl. 15-15.30. Og så er vi oppe på 3 lure. Han kan jo ikke holde sig vågen fra 15.30 til sengetid. Typisk er han her vågen indtil 17.30, hvor han tager en lille blunder. Og så i seng omkring 19-20 afhængigt af hvornår dagens lure har ligget, kommer jo meget an på længden af den lange lur som rykker resten af dagens lure.
Så dvs dagen starter kl 2 for os, kl 5 for ham, og han får 4 lure.
Hvordan får vi skabt en lidt bedre rytme?
Anmeld
Citér