Hvornår fik Jeres børn egen mobil...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Honningblomst

og hvorfor fik de den?

Min Bertram på 6 år har lige fået egen mobil og han elsker den...bruges mest til billeder og film og så har han den med hos mormor og far pg andre steder hvor han sover ude.

Jeg har dog efterfølgende tænkt på om det var dumt da jeg efterfølgende fandt ud af at han vidst er den første i hans klasse der har....tænker om det kan starte noget og på den anden side er det jo de andre forældres ansvar at tage stilling og sige ja eller nej til mobil.

Hvilke tanker har I om børn og mobiler...skal lige siges at drengenes skole er fuldstændig mobil-frit område, så det er kun den store der har sin med i skole, da han så kan tænde den og give mig besked efter skole, hvis ikke han kommer hjem.

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg synes det kommer meget an på det enkelte barns modenhed, og om barnet kan passe på den ordentligt og administrere den... Men gerne tidligt, da det da betyder meget at vide at barnet kan ringe hjem eller man selv kan ringe - det er da en ekstra tryghed for begge parter...

Anmeld

14. oktober 2009

Lone Jakobsen

min datter fik en mobil da hun var 9 år. det er meget praktisk fordi hun ofte går alene hjem... gerne vil ha veninder med hjem,... eller gerne vil hjem til dem, og det er noget de ofte aftaler nede i skolen. jeg har så sagt til hende at hun bare skal ringe hvis hun ikke går direkte hjem.

Anmeld

14. oktober 2009

wamse

Min mellemste fik da han var 6, da han tog bussen selv mellem hans far og mig. I starten havde han kun mobilen, når han rejste, men det har så løbende ændret sig til at han har den hele tiden. 

Hvis det skaulle have påvirket de andre børn, så synes jeg det er op til forældrerne at sige til eller fra.

Anmeld

14. oktober 2009

Halbschön

Eva skriver:

og hvorfor fik de den?

Min Bertram på 6 år har lige fået egen mobil og han elsker den...bruges mest til billeder og film og så har han den med hos mormor og far pg andre steder hvor han sover ude.

Jeg har dog efterfølgende tænkt på om det var dumt da jeg efterfølgende fandt ud af at han vidst er den første i hans klasse der har....tænker om det kan starte noget og på den anden side er det jo de andre forældres ansvar at tage stilling og sige ja eller nej til mobil.

Hvilke tanker har I om børn og mobiler...skal lige siges at drengenes skole er fuldstændig mobil-frit område, så det er kun den store der har sin med i skole, da han så kan tænde den og give mig besked efter skole, hvis ikke han kommer hjem.

Knus Eva..

Nu har jeg ikke selv børn i den alder, men har for nyligt snakket med min søster om det, da hendes den store nu er 7 år...

Der var en i klassen som fik en, og så ville min nevø selvfølgelig også.. Det synes min søster dog var lidt for tidligt, og han fik derfor at vide at han måtte vente lidt.. De bor ude på landet, og han går i en lille skole hvor lærerne følger børnene i SFO efter skole eller direkte med skolebussen hjem, hvis de ikke skal i SFO.. Derfor synes min søster ikke helt at det var nødvendigt endnu..

Men egentlig så synes jeg det er meget op til den enkelte, der er jo stor forskel på et 6 årigt barn.. Og det lyder jo til at han bare bruger den til leg og spil hovedsaligt... Sålænge det ikke tager overhånd, så synes jeg det er helt iorden at han har fået den nu.... Og hvis de andre forældre er uenige, må de jo bare lade være med at give deres børn en tlf

Knus Renée - der stadig smiler over dit vandpjaskeri med grønne børn

Anmeld

14. oktober 2009

Pia.

Hej Smukke.

Mikkel fik sin første mobil da han var 8 år og bruger den jo rigtig meget til sms'er opkald og som kamera...

Mille havde jeg også planer om skulle have en når hun er 8 år, tror ikke det bliver før, hun har ikke rigtig noget at bruge den til... Når hun cykler ned til sin mormor eller moster, så ringer de når hun er fremme og når hun ellers er ude og lege er hun ikke længere væk end jeg kan se eller høre hende og er hun hos sine veninder så er deres forældre hjemme og de har mit nummer.

Knus Pia

Miss You

Anmeld

14. oktober 2009

Ina33

Eva skriver:

og hvorfor fik de den?

Knus Eva..

Hej Eva

Jeg har en datter på 8 år (hendes far og jeg bor ikke sammen).

Jeg synes personligt at 8 år er alt for tidligt, jeg synes slet ikke de har noget at bruge den til i den alder.

Min eksmand valgte dog (trods min modstand) at give hende en mobil. Indtil nu har det KUN været forbundet med ulemper, eks.:

I starten ringede og sms´ede hun konstant til mig når hun var hos sin far. Dette var selvfølgelig megt hyggeligt, men til sidst blev det for meget (meget sent om aftenen og meget tidligt om morgenen).

Hvis hende og jeg har et skænderi, går hun ind på sit værelse og er meget opsat på at ringe til sin far, hvilket selvfølgelig ikke er særlig smart.

Hvis hun har været til overnatning nogle steder (eks. skolen), ringede hun grædende hjem og ville hentes. Dette er ALDRIG sket før, og jeg er sikker på at det er fordi at hun nu pludselig fik muligheden for at ringe til mor. Tidligere har hun måtte tage fat i en voksen hvis hun blev ked af det, og så har de kunne hjælpe hende, og på den måde er "krisen" ikke kørt for langt ud.

Til sidst blev jeg så irriteret over telefonen at jeg forbød hende at bruge den når hun var hos mig. Det vil sige den lå tændt i køkkenet, men hun fik den ikke med sig nogen steder hen.  Hun mistede derfor hurtigt interessen, så derfor er det vel omtrent 2 mdr. siden den sidst var tændt.

Hun har i øvrigt heller ingen veninder som har telefon, og dette gør det måske også lidt kedeligt.

Så for os var 8 år for tidligt, men måske er det ikke for dig. Jeg tror som andre skriver, at det er meget individuelt.

Held og lykke med det.

MVH

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.