Eva skriver:
og hvorfor fik de den?
Min Bertram på 6 år har lige fået egen mobil og han elsker den...bruges mest til billeder og film og så har han den med hos mormor og far pg andre steder hvor han sover ude.
Jeg har dog efterfølgende tænkt på om det var dumt da jeg efterfølgende fandt ud af at han vidst er den første i hans klasse der har....tænker om det kan starte noget og på den anden side er det jo de andre forældres ansvar at tage stilling og sige ja eller nej til mobil.
Hvilke tanker har I om børn og mobiler...skal lige siges at drengenes skole er fuldstændig mobil-frit område, så det er kun den store der har sin med i skole, da han så kan tænde den og give mig besked efter skole, hvis ikke han kommer hjem.
Knus Eva..
Hej Eva
Jeg har en datter på 8 år (hendes far og jeg bor ikke sammen).
Jeg synes personligt at 8 år er alt for tidligt, jeg synes slet ikke de har noget at bruge den til i den alder.
Min eksmand valgte dog (trods min modstand) at give hende en mobil. Indtil nu har det KUN været forbundet med ulemper, eks.:
I starten ringede og sms´ede hun konstant til mig når hun var hos sin far. Dette var selvfølgelig megt hyggeligt, men til sidst blev det for meget (meget sent om aftenen og meget tidligt om morgenen).
Hvis hende og jeg har et skænderi, går hun ind på sit værelse og er meget opsat på at ringe til sin far, hvilket selvfølgelig ikke er særlig smart.
Hvis hun har været til overnatning nogle steder (eks. skolen), ringede hun grædende hjem og ville hentes. Dette er ALDRIG sket før, og jeg er sikker på at det er fordi at hun nu pludselig fik muligheden for at ringe til mor. Tidligere har hun måtte tage fat i en voksen hvis hun blev ked af det, og så har de kunne hjælpe hende, og på den måde er "krisen" ikke kørt for langt ud.
Til sidst blev jeg så irriteret over telefonen at jeg forbød hende at bruge den når hun var hos mig. Det vil sige den lå tændt i køkkenet, men hun fik den ikke med sig nogen steder hen. Hun mistede derfor hurtigt interessen, så derfor er det vel omtrent 2 mdr. siden den sidst var tændt.
Hun har i øvrigt heller ingen veninder som har telefon, og dette gør det måske også lidt kedeligt.
Så for os var 8 år for tidligt, men måske er det ikke for dig. Jeg tror som andre skriver, at det er meget individuelt. 
Held og lykke med det.
MVH
Louise