Nyt job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2018

Anonym trådstarter

kære jer 

jeg er i den heldige situation, at jeg har fået et nyt arbejde, der virkelig er mit drømmejob. Så langt, så godt  derfor er jeg anonym i dette opslag.

jeg fik det at vide sidste onsdag, hvor vi også aftalte løn, pension osv. Hun sagde der ville gå et par dage, før end jeg ville få papirerne. 

Jeg ringede så i går, da jeg stadig ikke har modtaget noget, og nu er der faktisk kun i dag, og mandag jeg kan nå at sige op. Hun sagde at de var i gang med at blive oprettet, og jeg gerne skulle få dem i går aftes på min mail. Jeg har stadig ikke fået nogle papire.

Jeg har fri mandag, og vil derfor helst have gjort det i dag. 

Nu er mit dilemmaer er, at jeg altså ikke vil sige mit nuværende job op, før end jeg har noget på skrift fra min nye arbejdsgiver  er det bare mig?? Jeg har da brug for at jeg kan dokumentere hvad vi har aftalt, og at der faktisk er et job til mig pr 1/6! Jeg sagde også i går i telefonen at jeg ikke ville opsige mit job, før papirerne er i orden. Er det ikke meget normalt at man sikre at de er på plads? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2018

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

kære jer 

jeg er i den heldige situation, at jeg har fået et nyt arbejde, der virkelig er mit drømmejob. Så langt, så godt  derfor er jeg anonym i dette opslag.

jeg fik det at vide sidste onsdag, hvor vi også aftalte løn, pension osv. Hun sagde der ville gå et par dage, før end jeg ville få papirerne. 

Jeg ringede så i går, da jeg stadig ikke har modtaget noget, og nu er der faktisk kun i dag, og mandag jeg kan nå at sige op. Hun sagde at de var i gang med at blive oprettet, og jeg gerne skulle få dem i går aftes på min mail. Jeg har stadig ikke fået nogle papire.

Nu er mit dilemmaer er, at jeg altså ikke vil sige mit nuværende job op, før end jeg har noget på skrift fra min nye arbejdsgiver  er det bare mig?? Jeg har da brug for at jeg kan dokumentere hvad vi har aftalt, og at der faktisk er et job til mig pr 1/6! Jeg sagde også i går i telefonen at jeg ikke ville opsige mit job, før papirerne er i orden. Er det ikke meget normalt at man sikre at de er på plads? 

Tillykke med dit nye job.

Du skal ikke sige op før du har noget på skrift. Jeg ville kontakte din nye arbejdsplads igen og høre om de ikke lige sender det med mail igen, da du ikke har modtaget noget endnu.

Anmeld Citér

26. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kontakt dem igen, og sig at du stadig ik har modtaget noget på skrift.

Jeg ville klart vente med at opsige min stilling, indtil der var kommet noget, fra det nye arbejde. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg havde helt klart ikke sagt mit gamle job op, før at jeg havde fået en underskrevet aftale på det nye. Hvis det var onsdag i sidste uge at i lavet aftalen, synes jeg at de er meget sløve i det. Jeg havde kontaktet den nye arbejdsplads nu og sagt, at medmindre der kom noget inden for et par timer, var der risiko for at du først kunne starte d.1-7.

Anmeld Citér

26. april 2018

Tip!

Anonym skriver:

kære jer 

Har du tjekket om mailen er smuttet i dit spam filter?

Anmeld Citér

26. april 2018

Anonym trådstarter

BML skriver:

Har du tjekket om mailen er smuttet i dit spam filter?

Ja, det har jeg, der ligger ingenting. Har også sikret at det er den rigtige mailadresse de har fået 

Anmeld Citér

26. april 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg havde helt klart ikke sagt mit gamle job op, før at jeg havde fået en underskrevet aftale på det nye. Hvis det var onsdag i sidste uge at i lavet aftalen, synes jeg at de er meget sløve i det. Jeg havde kontaktet den nye arbejdsplads nu og sagt, at medmindre der kom noget inden for et par timer, var der risiko for at du først kunne starte d.1-7.

Det er jeg glad for du siger, jeg synes nemlig selv det er virkelig sløvt at det ikke er blevet ordnet  og jeg har jo ingen sikkerhed andet end en mundtlig aftale.. 

jeg ringer til hende igen nu i min pause! Tak

Anmeld Citér

26. april 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Kontakt dem igen, og sig at du stadig ik har modtaget noget på skrift.

Jeg ville klart vente med at opsige min stilling, indtil der var kommet noget, fra det nye arbejde. Vh Stine 

Tak for dit svar, er glad for I andre også tænker som jeg 

Anmeld Citér

26. april 2018

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Tillykke med dit nye job.

Du skal ikke sige op før du har noget på skrift. Jeg ville kontakte din nye arbejdsplads igen og høre om de ikke lige sender det med mail igen, da du ikke har modtaget noget endnu.

Det vil jeg gøre, tusind tak for svar

Anmeld Citér

26. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er jeg glad for du siger, jeg synes nemlig selv det er virkelig sløvt at det ikke er blevet ordnet  og jeg har jo ingen sikkerhed andet end en mundtlig aftale.. 

jeg ringer til hende igen nu i min pause! Tak

Nu ved jeg jo ikke hvad branche det er i, men de aller fleste steder med en overenskomst printer man jo bare en standard kontrakt ud fra nettet, som man så udfylder med de tal og aftaler der nu skal på, det behøver ikke at tage mere end en dag. Chefen kan sagtens give en underskrift på en kontrakt før at man er oprettet i deres lønsystem ( hvis det er det de mener med oprettet). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.