For gamle mælkeprodukter?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.474 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Mira0911

Smider du dem fluks ud, eller kan du finde på at bage med feks A38, mælk eller Ymer, Ylette, hvor datoen er overskredet?

Jeg er ikke lige den type som bager med for gamle, mælkeprodukter, selvom jeg egentlig godt ved der ikke sker noget ved det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Lise

For gamle mælkeprodukter og bagning er to sjældenheder på min matrikel, men skulle de indfinde sig på samme tid, så ja, så kunne jeg sagtens finde på at smide A-38'eren i bolledejen, men altså kun hvis det er et par dage vi taler om. Ikke en uge. Eller to

Anmeld

14. oktober 2009

Honningblomst

For mig er datomærkning vejledende....jeg lugte, smager og ser på madvarene og er der intet galt, så bruger jeg det lige meget hvad datoen siger, præcis som jeg også smider ud hvis det virker for gammelt selvom datoen siger god for det.

Anmeld

14. oktober 2009

Vingummien

Eva skriver:

For mig er datomærkning vejledende....jeg lugte, smager og ser på madvarene og er der intet galt, så bruger jeg det lige meget hvad datoen siger, præcis som jeg også smider ud hvis det virker for gammelt selvom datoen siger god for det.

Det er det også. Det er for at give kunden noget at gå efter. vi kan da også bruge det efter tiden hvis det er fint stadig væk.

Anmeld

14. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Helt klart bruge dem... Men igår, prøvede jeg at putte en fløde i maden, som var gammel-for gammel... vidst nok 10 dage... Det var for meget. Men man skal bare lugte til dem og det kommer også an på om de har været åbne eller er lukkede, men i bagning, der kan man godt bruge lidt gammel mælk er yougurt...

Anmeld

14. oktober 2009

Lone Jakobsen

jamen giver flere af de andre ret. kan sagtens finde på at bruge det hvis det stadig virker okay.....

Anmeld

14. oktober 2009

FrkT

Det er faktisk sådan med surmælksprodukter som ymer, tykmælk, ylette, A38 og tilsvarende produkter (samt creme fraiche), at det faktisk ER for gammelt i sig selv, og det bliver reelt først for gammelt til at spise, når der kommer mug på det, og det gør der efter noget tid. Er der ikke mug på, så kan du sagtens bruge det, ligemeget om det er 2 eller 10 dage for gammelt.

Men med mælk, der må man jo se på det og lugte til det, og evt. smage på det. Der har jeg oplevet flere gange at den kan holde sig flere dage efter mindst holdbarhedsdatoen, men har omvendt også oplevet at få sur mælk, selvom der fx var 3 dage til mindst holdbarhedsdatoen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.