Hævet forneden og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.133 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 28. Jeg har nogle uger været en del hævet forneden. Mine skamlæber er ret hævede, kan især mærke det når jeg tørrer mig efter at have været på toilettet.

Er det normalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2018

Anonym

Åh ja. Der er jo et stort tryk på konstant, så det er helt normalt at hæve op. Mine skamlæber var også hævede, og min skede var så hævet op, at sex var ubehageligt til sidst. Jeg spurgte min jordemoder, som sagde, at det sker for mange, men bare ikke rigtigt er noget, man snakker højt om desværre.

Anmeld Citér

25. april 2018

migxher

Jep, helt normalt jeg har oplevet det i begge mine graviditeter 

Anmeld Citér

25. april 2018

Anonym

Jeg var også

Anmeld Citér

25. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 28. Jeg har nogle uger været en del hævet forneden. Mine skamlæber er ret hævede, kan især mærke det når jeg tørrer mig efter at have været på toilettet.

Er det normalt?

jeg er gravid i uge 38 og er også ret hævet og lidt øm, jm har sagt at det er helt normalt 

Anmeld Citér

25. april 2018

Molka

Ja, det er normalt. Den tekniske forklaring er, at det skyldes ødemer som følge af, at livmoderen trykker på venerne og gør det sværere for blodet at løbe tilbage mod hjertet.

Du kan lindre det ved at huske at lave venepumpeøvelser i løbet af dagen og iføre dig støttestrømper. Man kan få nogen til gravide, som dækker helt op til maven - eller nogle med højere kompression, som går til lårene.

Hvis du kan komme til det i løbet af dagen, kan du lægge dig på ryggen (evt. med hovedet lidt hævet, hvis du bliver dårlig af at ligge på ryggen) og benene oppe og så lave venepumpeøvelser, hvor du startet med at vippe med foden, så læggen og hoften - Prøv at Google venepumpeøvelser, så finder du sikkert en vejledning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.