Kroppen efter nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2018

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

Jeg ved at det er fuldkommen naturligt og almindeligt at kroppen skal have tid til at blive sig selv efter en graviditet og at det vil hjælpe at træne. Jeg er helt klar over at kroppen ser anderledes ud osv. 

Men det er begyndt at gå mig på at jeg efter nr 2 graviditet virkelig ikke kan tabe mig igen. Det går mig nok mest på fordi jeg ret hurtigt blev “mig selv” igen efter 1 graviditet, men denne gang, 3 måneder efter fødslen, har jeg stadig overhoevdet ingen talje, er helt firkantet at se på og en masse mave endnu + en del løs maveskind. Skide være med strækmærker og lidt ekstra hofter, men min mave og talje har jeg altid været glad for og nu er det bare væk og jeg ser som sagt firkantet ud i alt. Det går mig meget på.. 

Har i tabt jer langsommere efter nr 2 end nr 1? Eller har det været det samme?

Jeg spiser normalt, ikke for meget og ikke særligt usundt. Jeg spiser som jeg altid har gjort og bevæger mig også lige så meget (træner dog ikke).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Efter min første graviditet, som endte med aks, var min krop tilbage, til samme facon som før, efter ca 14 dage.

Anden gang, syntes jeg min krop har ændret sig, har fået lidt breder hofter og ka ik rigtig få maven "strammet" op. Det er snart 6 år siden. 

Så ja syntes meget har ændret sig, fra første til anden gang. Vh Stine 

Anmeld Citér

24. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Jeg ved at det er fuldkommen naturligt og almindeligt at kroppen skal have tid til at blive sig selv efter en graviditet og at det vil hjælpe at træne. Jeg er helt klar over at kroppen ser anderledes ud osv. 

Men det er begyndt at gå mig på at jeg efter nr 2 graviditet virkelig ikke kan tabe mig igen. Det går mig nok mest på fordi jeg ret hurtigt blev “mig selv” igen efter 1 graviditet, men denne gang, 3 måneder efter fødslen, har jeg stadig overhoevdet ingen talje, er helt firkantet at se på og en masse mave endnu + en del løs maveskind. Skide være med strækmærker og lidt ekstra hofter, men min mave og talje har jeg altid været glad for og nu er det bare væk og jeg ser som sagt firkantet ud i alt. Det går mig meget på.. 

Jeg spiser normalt, ikke for meget og ikke særligt usundt. Jeg spiser som jeg altid har gjort og bevæger mig også lige så meget (træner dog ikke).

Jeg har kun ét barn. 

Synes det er meget forskelligt med dem jeg kender. Nogle har haft svære/nemmere ved det anden gang. Men tænker, at det nok skal komme. Det er MEGA hårdt, at kroppen ikke er som den plejer. 

Jeg har efter min første graviditet tabt forholdsvis det hele (tog 22 kilo på). Har været nede på før graviditetsvægt, men er nu et par kilo over igen. Jeg har altid været en lille nips, men føler mig som en hval for tiden og det er bestemt ikke sjovt at have det sådan. Så kan godt forstå, at du synes det er svært. Tror også at stress eller travlhed, kan spille en stor faktor i forhold til ens vægt. Det føler jeg i hvert fald selv. 

Anmeld Citér

24. april 2018

Anonym

Efter første var min krop også tilbage efter kort tid. Max 2-3 måneder. Og jeg gjorde intet for det

Med nr 2 har kroppen stadig nu 2 år efter stadig ikke kommet tilbage trods træning, kost mm..

så må indrømme jeg frygter hvordan det ser ud efter en evt nr 3 

Anmeld Citér

25. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle sammen 

Jeg har ikke tabt det hele efter 2. barn selvom det nu er 1 år siden jeg fødte. Og jeg ammer endda stadig, og sidst jeg ammede tabte jeg mig meget mens jeg ammede. Denne gang har min krop virkelig ændret sig og min krop holder på det der er, sådan virker det. Min mave og bryster bliver aldrig det samme igen, det hænger lidt og maven kan ikke strammes op, pga lidt løs hud. Jeg har godt nok svært ved at accepterer det, men det må man jo. 

Anmeld Citér

25. april 2018

Soonmom

Her er der gået 10 dage efter både fødsel 1 og 2, så var jeg på min normal vægt (uden at jeg har passet på, dog har jeg heller ikke været en af dem der har bukket under for cravings i mine graviditeter, så jeg har spist helt normalt, det tror jeg har meget at sige, så det er kun baby, moderkage, fostervand osv jeg har taget på).
Håber at køre samme stil når vi når til 3'ern engang, dog frygter jeg det i og med at man jo bliver ældre, det tror jeg også har en del at sige

Anmeld Citér

25. april 2018

migxher

Jeg synes helt klart det tog længere tid for kroppen at komme tilbage til normal efter min 2. Graviditet første gang tog det 6 måneder 2. Gang 1 år.

Har du tjekket for delte mavemuskler?? Det kan nemlig også spille en rolle i forhold til at få maven tilbage på plads. Jeg havde delte mavemuskler efter min 2. Graviditet Og det opdaget jeg først efter 6 måneder hvor jeg stadig så halv gravid ud.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.