Anonym skriver:
Hej, jeg fik i går afvide, at min kære farmor er blevet indlagt til observation , fordi hun har selvmord på tankerne. Siden min farfars død i oktober sidste år, er hun kun blevet mere og mere ked af det. Det skete efter at hun havde snakket med sin psykiater, som blev meget bekymret for min farmors tilstand
Jeg har ikke snakket med hende i et halvt års tid, efter at jeg blev smidt ud hjemmefra af min far. Hun var heller ikke glad for min beslutning om at beholde mit barn med min kæreste. Er gravid i 31. uge nu
Jeg sidder og overvejer om jeg skal besøge hende. Jeg kan ikke rigtig klare tanken, hvis hun skulle begå selvmord, uden at jeg har forsøgt at mødes med hende. Men samtidigt er jeg lidt bange for at det kun gør det hele værre.
Vi har altid haft et tæt forhold.
Jeg har mistet en veninde i marts måned der besluttede at begå selvmord, og jeg tænker at det er meget forfærdeligt, hvis hun beslutter sig for det.
Ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til det hele 
Du skal besøge hende. Hun er meget syg, tydeligvis, og dit besøg kan være det, der giver hende lidt lys i mørket. Og for din egen skyld skal du vide med dig selv, hvis hun i værste fald ikke er her om en måned, at du gjorde noget - det vil give dig skyldfølelse, hver gang du tænker på hende fremover, at vide, du forholdt dig passiv.
Glem for en tid hendes reaktion på graviditeten. Det er, hårdt sagt, ikke dine sårede følelser, der er i centrum nu. Det er liv eller død for din farmor lige nu.
Og skulle du blive afvist, så vil du stadig vide med dig selv, at du gjorde, hvad du kunne og ikke lod frygt/ubehag/modvilje holde dig tilbage. Igen: Hun er syg. Hjælp hende.