Får I aftenkaffe - hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.518 visninger
7 svar
4 synes godt om
23. april 2018

Manna

Jeg vil gerne have aftenkaffe:

del af putining/signal om aftenen er ved at være forbi

sikre at børnene ikke går sultne i seng

hyggestund med børnene

MEN tit og ofte bliver det noget usundt (sukkerholdigt). 

Hvordan får jeg brudt den dårlige kurs? Hvad skal jeg give dem?

Gode råd modtages �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2018

Soonmom

Hvad tid kommer de i seng?

- hvis de har fået et godt og sundt aftensmåltid, kan jeg ikke se hvorfor de skal have mere, det er jo ikke specielt sundt at spise lige inden man skal sove, så jeg tænker det er en dårlig vane 

Anmeld Citér

23. april 2018

Tip!

Frugt 

smoothie 

skyr med mysli 

myslibar 

knækbrød 

Grøntsager med dip- hummus, guacemole ect.. 

Grovbolle med smør 

Sundere udgave af koldskål 

Anmeld Citér

23. april 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Nej, mine børn får ikke aftenskaffe.

Vi spiser klokken 18, og de kommer i seng 19.30 - og inden det skal de i bad og nå at lege lidt mm, så det ville der ikke være tid til. Derudover spiser de sig mætte til aftensmaden og er ikke sultne, når de skal i seng.

Jeg plejer at spise en aftenssnack ved 20-21 tiden. Ofte lidt skyr eller noget frugt eller grønt, som jeg kan sidde og gnave lidt i. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Carina:-)

Mine børn får ikke noget efter aftensmaden i hverdagen .

Vi spiser omkring kl 18 - og de skal i seng kl 20 .

Men jeg ( og manden ) får altid et eller andet.
men det er for det meste chokolade osv - så det kan du jo ikke bruge til så meget 

Anmeld Citér

23. april 2018

migxher

Vores unger får rugbrød eller havregryn med mælk hvis de er sulte  inden sengetid det er ikke super spændende men de går heller ikke sulten i seng

Anmeld Citér

23. april 2018

Stivdie

Her spiser vi ca 17.30, og så "lukker køkkenet" når der er ryddet af bordet, og der er som udgangspunkt ikke mere mad før næste morgen. Der puttes ca. kl. 18.45. Manden kg jeg forsøger også at vænne os af med at aftensnacke og holde det til kun at tage en kop te.

Skulle ungen rent faktisk være sulten, så er det rugbrød med smør eller leverpostej. Men vi har så haft problemet, at hun brugte maden til at trække tiden inden sengetid, og derfor har vi været nødt til at stille krav om, at hun spiser sig ordentligt mæt til aftensmåltidet. 

Anmeld Citér

23. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er køkkenede også "lukkede" efter aftensmaden. Vi spiser omkring kl 17-18 tiden, og sidder som regl en god times tid og hygger.

Thea går så til fodbold nu, og der spiser vi mega tideligt, så hun ka nå at få noget. Det betyder så at hun er sulten når hun kommer hjem kl 19.15. 

Der ka hun så vælge mellem en skål havregryn med mælk og sukker, rugbrød eller frugt.

Til "dessert" ka man få et stykke frugt.

Begge unger kommer i seng mellem kl 19-20. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.