Ven blev pludselig mega nærgående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
3 svar
1 synes godt om
22. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg har den her ven, jeg har kendt i fire år. Vi har mest skrevet /ringet sammen, da vi bor langt væk fra hinanden. Der har aldrig været noget mellem os, men i juleferien blev han (pr. SMS) meget nærgående og skrev, at han havde lyst til mig og gerne ville være sammen med mig seksuelt. Jeg har en kæreste (en monogam én af slagsen vel at mærke). Ærligt talt blev jeg mega skuffet over den her ven. I første omgang ignorerede jeg ham, men da vi trods alt har kendt hinanden i 4 år vil jeg gerne redde venskabet og skriver derfor en lang mail om hvor skuffet og overrasket jeg er. Han undskylder jeg uforbeholdent og så burde den sag jo være ude af verden. Men det er den bare ikke. Jeg har slet ikke samme følelser for vores venskab mere og er begyndt at finde ham anmassende og omklamrende, han flirter ikke mere, men skriver alt for meget. Min grænse blev nået, da han skrev i en kommentar til en blog jeg havde på en side, at jeg er sexet. Det gav mig kvalme. Hvad havde i gjort ved det? Jeg hører ofte, at alle kvinder har prøvet at have en ven af det andet køn, der vil noget mere. Det har jeg aldrig og plejer den slags ikke at blive tydeligt før og ikke først efter fire år?

Det er vel egentlig tydeligt, at vi ikke længere har samme ønsker for relationen, men det er alligevel underligt at droppe én efter så lang tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2018

Babilooo

Jeg ville bryde kontakten og sige at det er for grænseoverskridende. Det kan gå ud over dit forhold ellers. 

Hvad siger din kæreste?

Anmeld Citér

22. april 2018

ChesireKitty

Jeg ville også droppe kontakten. Som du selv siger, så føler du at jeres relation har ændret sig, så selvom der er gået lang tid, s har du jo en reel grund.

Jeg ville skrive til ham at jeg følte at vores relation havde ændret sig og at vi ikke længere ønskede det samme. Alt efter hvordan tonen ellers har været imellem jer, kunne det være relevant at nævne at du er ked af at miste ham som ven, men at du bare ikke kan være i det længere, da du føler at relationen har ændret sig.

I forhold til det med at nære følelser for en ven...
Det kan jo være at han hele tiden har haft følelser for dig, men bare aldrig har haft modet til at fortælle dig det og det at han nu skriver mere til dig er et desperat forsøg på at gøre op for sin "fejl" (at fortælle dig om hans følelser) så han kan beholde dit venskab. At han så skriver at du er sexet i en kommentar er lidt modbevisende...

Det med følelser er noget svært noget, men man skal aldrig gå på kompromis med sig selv eller ens egne følelser "bare" for at holde på en langtids relation man nu faktisk er lidt usikker på.

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Ja jeg synes  at min kæreste har været meget rummelig omkring det. Han syntes selvfølgelig  at det var ufedt i juleferien  men han stoler jo på mig og kunne i første omgang godt forstå, at jeg efter fire år ville give venskabet en chance, især fordi der ikke har været fortilfælde med at han har lagt op til mig. Efter den overvældende mængde beskeder og den sidste kommentar fik han selvfølgelig nok af det. For det er jo dybest set respektløst over for os begge to. 

Nej jeg tvivler på, at han har følelser for mig. Han havde en kæreste de første to år, vi kendte hinanden. Og så en til kort efter hende. Så jeg føler det faktisk mere som en blanding af  at han er ensom og liderlig og søger en bekræftelse og at det prøver han at bruge mig til. Hvilket skuffer mig enormt meget  for jeg har squ da også været single og savnet bekræftelse, men det kunne jeg aldrig drømme om at bruge ham til og slet ikke mens han var i forhold.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.