Ikke mit barn, som er jordens dejligste og smukkeste dreng, men det, at jeg har sat et barn i verden i det hele taget. Jeg er psykisk syg, og det vidste jeg ikke, da jeg blev gravid. Havde jeg vidst det, havde jeg for både min egen og barnets skyld valgt ikke at blive mor. Nu blev min sygdom udløst af en ret aggressiv fødselsdepression, så jeg kunne ikke have vidst det. Men du bad om et ærligt svar, så det får du.
Hilsen én, der i øvrigt studser over den bemærkning "du fortryder kun de børn, du ikke får" især når det skrives til vidt fremmede kvinder der overvejer abort, på en side som denne, når man ikke kender en pind til deres ressourcer, kompencer, netværk osv.
Nå ja og så vil jeg til enhver tid sige, at det er bedre at fortryde de børn, man ikke får. Det er selvfølgelig rigtigt sørgeligt, men jeg tænker (sikkert på grund af min egen oplevelse) at det at gå rundt og fortryde, at man ikke fik børn trods alt kun går udover én selv. I det andet tilfælde tror jeg ikke, at barnet kan undgå at blive påvirket af det, hvis mor eller far ikke kan overskue det alligevel og kører surt i forælderskabet.
Anmeld
Citér