Jeg er gravid og ja, hormonel. Og jeg har brug for at vide, om jeg er for meget !!
Min kæreste og jeg snakker om et vigtigt emne for os og han stiller mig et spørgsmål omkring emnet i stil med “hvad tænker og føler du”. Jeg begynder at svare ham - og jeg tænker flere ting, så derfor er det jo ikke bare et simpelt svar. Jeg når kun at remse 2,5 ting op, det tager vel i omegnen af 1 minut og så afbryder han irriteret: “Du snakker simpelthen for meget” 
Det er ikke første gang, at min taletid afbrydes med påstanden om, at jeg taler for meget. Han burde efterhånden vide, at jeg blir ramt af den sætning (også før graviditeten iøvrigt !!!). Jeg svarer ham, at det synes jeg virkelig ikke han kan være bekendt at sige, hvortil jeg får at vide, at jeg da godt ved, hvad han mener og at nu er jeg simpelthen for nærtagende !
Hvad han åbenbart mente var, at HAN ikke kam rumme flere ting af gangen. Han vil gerne have jeg nævner én ting af gangen og så kan vi snakke den ene ting igennem inden jeg nævner den næste - og så videre. Det synes jeg giver god mening. Det kan jeg absolut godt se det gode i at gøre.
Men....! For pokker ! Jeg blir så ked af at jeg skal have skylden til at starte med, som om problemet er mig - at det er mig der gør noget forkert !!
Jeg har prøvet at få ham til at forstå, men han vil ikke. Han mente jeg kunne rende og hoppe med min nærtagenhed, nu gad han absolut ikke lytte til mig mere. Jeg synes så slet ikke han har lyttet.
Jeg er blevet så rasende at jeg har smækket med diverse døre, råbt og skreget og er nu kørt min vej. Har kigget på lejligheder, og overvejer at ringe og sige, at forholdet er slut, med mindre han snart gider pege fingrene mod sig selv og ikke altid hen på mig.
Jeg er helt ødelagt og ked af det !!!!
Men er jeg hel gal på den ???? Er det fuldstændig logisk at “du snakker for meget” ikke er en bebrejdelse imod mig, men faktisk en fortælling om, at han gerne vil tage én ting af gangen.