Gravid og tungt arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

264 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2018

Anonym trådstarter

Ah ja 

hvad skal jeg gøre ?

det er sådan jeg er så heldig jeg er gravid

problemet er jeg arbejder som sosu, på et sted hvor vi har utrolig fysisk tunge borger og fysisk tunge 

alle os der arbejder i dette område ved weekender og helligdag er de væreste da man bliver kraftigt reduceret i antal personale de dage

vi ringer hele tiden til ledelse at der er nogle dage vi er så få vi første har alle borgerne oppe kl 12.00 

jeg er gravid, har sagt det til Alle og ledelse jeg kan ikke denne tyngde mere, jeg har ondt I min livmor når jeg laver tunge løft og jeg er bange 

jeg er nu det træls på arbejde som tæller som 1 hele, men ikke kan mere - min kollegaer er frustret og jeg snakker med ledelse hele tiden 

hvad kan jeg gøre? 

Jeg skal ikke arbejde mig til en skade da vi led er så bløde eller det væreste ha der sker niget med baby  

er 14 uger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2018

tivolistang

Anonym skriver:

Ah ja 

hvad skal jeg gøre ?

problemet er jeg arbejder som sosu, på et sted hvor vi har utrolig fysisk tunge borger og fysisk tunge 

alle os der arbejder i dette område ved weekender og helligdag er de væreste da man bliver kraftigt reduceret i antal personale de dage

vi ringer hele tiden til ledelse at der er nogle dage vi er så få vi første har alle borgerne oppe kl 12.00 

jeg er gravid, har sagt det til Alle og ledelse jeg kan ikke denne tyngde mere, jeg har ondt I min livmor når jeg laver tunge løft og jeg er bange 

jeg er nu det træls på arbejde som tæller som 1 hele, men ikke kan mere - min kollegaer er frustret og jeg snakker med ledelse hele tiden 

hvad kan jeg gøre? 

Jeg skal ikke arbejde mig til en skade da vi led er så bløde eller det væreste ha der sker niget med baby  

er 14 uger 

Jeg bliver helt vred over dit indlæg.
Jeg bliver ikke vred på dig, men jeg bliver vred over at en ledelse kan "ignorere" de ting der burde tages stilling til ifh til en kvinde der er gravid. Der skal tages hensyn og det er din leders PLIGT at tilrettelægge din arbejdsdag mere hensynsfuld!

Nu er jeg meget lige på (Specielt når de gælder min krop), og jeg havde sagt til lederen, at det her går ikke. At hun skal finde på noget NU; ellers kommer min fagforening ind over. En arbejdsplads skal tage hensyn, gravid eller ej. Om du så kom med en brækket arm eller whatever. No wonder, at der så meget ledighed i SOSU faget.

Beklager min vrede (Graviditetshormoner?) MEN, jeg syntes ikke det kan være rigtigt. Pas på din baby - pas på dig selv.
Hiv din fagforening ind med over her.

Anmeld Citér

21. april 2018

tivolistang

Så må de få en ekstra ind eller placere dig anderledes på arbejdspladsen. Hvad ved jeg...

Anmeld Citér

21. april 2018

Camillos

Anonym skriver:

Ah ja 

hvad skal jeg gøre ?

hvad kan jeg gøre? 

er 14 uger 

Du skal gå til din læge og fortælle tingene som det er.... Så får du måske en sygemelding... Det er fysisk tungt arbejde og i den grad stressede for kroppen og det ved din læge. Men tror først en Sygemelding gælder fra du er 25 uger henne og baby begynder at veje lidt. Men det er din læge du skal snakke med og så din jordemor til næste og første konsultation . 

Anmeld Citér

21. april 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Ah ja 

hvad skal jeg gøre ?

hvad kan jeg gøre? 

er 14 uger 

Du skal lige have fat i din arbejdsmiljørepræsentant og din fagforening.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.