venternr2 skriver:
Jeg er i den heldige situation at jeg endelig venter baby nr. 2
I denne graviditet har jeg været hårdt ramt af næsten alle symptomer i bogen. Træthed, kvalme 24/7, forstoppelse, ømme bryster u name it.
Jeg var til en tryghedsscanning omkring 7+0 hvor alt så godt ud (grundet gentagende spontane aborter) og skal igen på onsdag, men det er længe at gå når man er super nervøs for om alt nu er i orden.
Derfor vil jeg gerne høre jer kloge kvinder herinde om i har nogen erfaringer med at jeres symptomer nærmest forsvinder fra den ene dag til den anden?
De fleste steder står det at sådan noget som kvalme plejer at aftage omkring uge 12, men omkring 8+0 aftog det hele nærmest. Jeg føler mig nærmest som mig selv igen.
Det er jo i princippet helt fint. Virkelig lækkert ikke at ligge og råbrække sig hele dagen, men jeg har bare brug for at høre at det ikke nødvendigvis er fordi at den lille evt. er gået til, som der jo er en del der gør lige omkring uge 8 ifl. hvad jeg har kunne læse mig frem til.
Det skal lige siges at der absolut ingen blødning har været, men det udelukker jo ikke MA.
Nogen der har prøvet lignende?
ja.. denne graviditet har været meget anderledes i forhold til hvad jeg ellers har kendt til...
først havde jeg ingen symptomer overhovedet...
så testede jeg positiv i uge 8+(et eller andet jeg ikke husker lige nu).. blev scannet af gyn...
så begyndte jeg at få rigtig meget kvalme og blive rigtig træt...
så gik det lidt i sig selv igen...
så kom rigtig mange plukveer så snart jeg gik rundt i længere tid eller stod stille (arbejder i delikatesse i butik så det er 80% af min arbejdsdag at stå op og gå rundt)...
så gik jeg ned i tid i håbet om at det ville hjælpe...
ingen virkning overhovedet...
jeg er nu 29+0 og har madlede uden kvalme.. er konstant sulten... sover uroligt (hvis overhovedet jeg kan få hjernen til at tie stille når jeg ligger mig) får ondt hvis jeg går det tempo der plejede at være mit normale tempo... føler jeg skal gå i slowmotion for at undgå plukveer på turen på 800 meter til sønnens skole...
så jeg kan kun sige at der virkelig er en verden til forskel på graviditeter...
første gang havde jeg kvalme de første 8 uger og så ingenting i forhold til mad resten af graviditeten.. det var kun kaffelugt der gjorde mig dårlig.. men tror også det handler om at jeg var rigtig kaffeafhængig da jeg blev gravid og måtte stoppe med at drikke det fra dag 1 da jeg kastede op 2 minutter efter første mundfuld hvis jeg prøvede... jeg havde ingen smerter som sådan...
men kan godt forstå bekymringen for den tror jeg altid vil være der når det er noget man kæmper for...