Moderkage der sad fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. april 2018

Anonym trådstarter

Hej 

da jeg fødte vores første barn, sad moderkagen fast og de måtte bedøve mig for at hive den ud. 

Nu jeg gravid igen. 

Og vil høre jer der har født første barn som hvor moderkagen sad fast. Hvad med jeres andet barn sad moderkagen også fast? Og var i så indlagt mere end de 2 timer man nomal vil kun være der før man bliver sendt hjem Nomalt hvis fødslen var gået godt.  Eller var i heldig at den ikke sad fast andet gang? 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2018

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld Citér

19. april 2018

Fie85

Profilbillede for Fie85
Anonym skriver:

Hej 

da jeg fødte vores første barn, sad moderkagen fast og de måtte bedøve mig for at hive den ud. 

Nu jeg gravid igen. 

Og vil høre jer der har født første barn som hvor moderkagen sad fast. Hvad med jeres andet barn sad moderkagen også fast? Og var i så indlagt mere end de 2 timer man nomal vil kun være der før man bliver sendt hjem Nomalt hvis fødslen var gået godt.  Eller var i heldig at den ikke sad fast andet gang? 

På forhånd tak

Da jeg fødte min første søn sad moderkagen fast. Den ene jordemoder stod og masserede min mave, da mine veer gik i stå, således at kroppen troede at jeg havde veer. De var tæt på at smide mig til operation fordi de ikke kun e få den løsnet. Det tog 59min. Det var meget vigtigt at det var under 1 time, ellers havde de opgivet og jeg var blevet opereret samt fået antibiotika kur. Det hele tog 13 timer. Min anden fødsel opdagede jeg ikke engang at jeg gik i fødsel og fra første ve til han var ude gik der halvanden time og min mand nåede heldigvis lige at komme inden jeg fødte. Jeg opdagede ikke engang at jeg fødte moderkagen. Min 2. fødsel var en drømmefødsel på trods af ingen smertestillende. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Anonym trådstarter

Fie85 skriver:

Da jeg fødte min første søn sad moderkagen fast. Den ene jordemoder stod og masserede min mave, da mine veer gik i stå, således at kroppen troede at jeg havde veer. De var tæt på at smide mig til operation fordi de ikke kun e få den løsnet. Det tog 59min. Det var meget vigtigt at det var under 1 time, ellers havde de opgivet og jeg var blevet opereret samt fået antibiotika kur. Det hele tog 13 timer. Min anden fødsel opdagede jeg ikke engang at jeg gik i fødsel og fra første ve til han var ude gik der halvanden time og min mand nåede heldigvis lige at komme inden jeg fødte. Jeg opdagede ikke engang at jeg fødte moderkagen. Min 2. fødsel var en drømmefødsel på trods af ingen smertestillende. 

Okay så første gang stod din jordmoder og masserede din mave. Hvor du til sidst fik veer og fødte selv moderkagen, er det forstået rigtigt? 

Mig andet gang fødte du morderkagen uden problemer?!

Anmeld Citér

19. april 2018

Puust

Godt nok i om endt rækkefølge.

min først graviditet var Ks så der fjernede de den under op.

anden gang kom den ud kort tid efter jeg havde født. Blob så var den ude.

tredje gang sad den fast og måtte på op og få den ud.

de sagde at der ikke er sammenhæng, så at man før har oplevet eller ikke oplevet det har ikke indflydelse næste gang.

Anmeld Citér

19. april 2018

Mor Christa

1. Gang gik alt fint 

2. Gang fødte jeg kun noget af moderkagen, og blødte og blødte og blødte, og røg på operationsstuen for at få det sidste ud

3. Gang gik alt fint :-) 

Anmeld Citér

19. april 2018

Anonym trådstarter

Puust skriver:

Godt nok i om endt rækkefølge.

min først graviditet var Ks så der fjernede de den under op.

anden gang kom den ud kort tid efter jeg havde født. Blob så var den ude.

tredje gang sad den fast og måtte på op og få den ud.

de sagde at der ikke er sammenhæng, så at man før har oplevet eller ikke oplevet det har ikke indflydelse næste gang.

Nårh okay, ja det er ikke helt det samme. Men godt det ikke har indflydelse på næste gang. 

Jeg spørg pga jeg nyskerig og lidt bekymret. Pga min moderkage sad fast og der gik ikke ret mange minutter efter jeg har født at de så sagde at jeg skal ind på operation stuen. 

Ved ikke om det nomalt at de vurdere det så hurtig eller pga jeg også blødte meget og de måske tænkte at de ikke kan vente så længe igen. Ved jeg faktisk intet om. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

1. Gang gik alt fint 

2. Gang fødte jeg kun noget af moderkagen, og blødte og blødte og blødte, og røg på operationsstuen for at få det sidste ud

3. Gang gik alt fint :-) 

Ja din er anderledes end min. 

Min moderkage sad fast i første graviditet. Og er nu gravid igen og derfor spændt på denne her gang. 

Da jeg var til første jordemor besøg, der fik jeg at vide at der kan være større chance for at det sker igen.

derfor vil de nok holde øje og være klar med mm

Anmeld Citér

20. april 2018

Fie85

Profilbillede for Fie85
Anonym skriver:

Okay så første gang stod din jordmoder og masserede din mave. Hvor du til sidst fik veer og fødte selv moderkagen, er det forstået rigtigt? 

Mig andet gang fødte du morderkagen uden problemer?!

Jeg fik aldrig veer. De prøvede srsnyde kroppen til at tro at jeg havde veer. Og de fik hevet den ud tilsidst. 2. Fødsel røg den ud automatisk. Jeg fødte den selv inden for maks 5 min. 

Anmeld Citér

21. april 2018

Mor Christa

Anonym skriver:

Ja din er anderledes end min. 

Min moderkage sad fast i første graviditet. Og er nu gravid igen og derfor spændt på denne her gang. 

Da jeg var til første jordemor besøg, der fik jeg at vide at der kan være større chance for at det sker igen.

derfor vil de nok holde øje og være klar med mm

Jeps. 3. Gang holdte de også ekstra øje med mig, lagde venflon så snart jeg kom ind på sygehuset til “just in case” , så de kunne rykke hurtigt hvis det samme skulle ske igen. DEt gjorde det heldigvis ikke :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.