Cyste og graviditet .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2018

Anonym trådstarter

Var til tidlig skanning igår for at sætte en termins bestemmelse .. hun begynder og skanne og spørger om jeg er sikker på jeg er gravid da hun ikke kan finde nået derinde .. så lige pludselig siger hun “du har en Stor cyste på størrelse med en blomme “ og forlader rummet ?!! føler der går evigheder og aner ikke hvad det er eller nået , så kommer hun tilbage med ny læge som så heldigvis finder bebs inde bag cysten puha .. men cysten skal så opereres væk snakkede de nået om når man har undersøgt om den er helt ufarlig !, nu sidder jeg med 100 spørgsmål som de ikke svarede på .. er der nogle herinde der har prøvet det samme ? Kan den skade baby på nogen måde  ? Hvordan er forløbet ved operation  ? Holder man øje med den eller operere man hurtigst muligt , kan jeg arbejde trods den og graviditet  ? Føler den cyste overtog hele min skanning som jeg havde glædet mig til  Nogle der har prøvet nået lignende som vil fortælle lidt om det . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

Var til tidlig skanning igår for at sætte en termins bestemmelse .. hun begynder og skanne og spørger om jeg er sikker på jeg er gravid da hun ikke kan finde nået derinde .. så lige pludselig siger hun “du har en Stor cyste på størrelse med en blomme “ og forlader rummet ?!! føler der går evigheder og aner ikke hvad det er eller nået , så kommer hun tilbage med ny læge som så heldigvis finder bebs inde bag cysten puha .. men cysten skal så opereres væk snakkede de nået om når man har undersøgt om den er helt ufarlig !, nu sidder jeg med 100 spørgsmål som de ikke svarede på .. er der nogle herinde der har prøvet det samme ? Kan den skade baby på nogen måde  ? Hvordan er forløbet ved operation  ? Holder man øje med den eller operere man hurtigst muligt , kan jeg arbejde trods den og graviditet  ? Føler den cyste overtog hele min skanning som jeg havde glædet mig til  Nogle der har prøvet nået lignende som vil fortælle lidt om det . 

Har ikke prøvet det selv men du får en  og jeg håber på det bedste for dig. 

Anmeld Citér

19. april 2018

Em1992

Hej

I min første graviditet opdagede de en stor cyste ved gennemscanningen (20 uger henne). Det var et længere forløb, men "kort" fortalt så fik jeg taget blodprøver som indikerede at cysten var ufarlig og blev også MRI scannet, hvor de kunne se at cysten var helt afgrænset. Den sad på min ene æggestok og var noget større end din. De var så i tvivl om jeg ville kunne føde pga. cystens størrelse, men jeg endte med at have den mest fantastiske fødsel uden nogen som helst komplikationer. De nævnte også for mig at det kunne være jeg skulle opereres som gravid, men at hvis det tydede på at den var ufarlig, ville de vente til efter fødslen.

Jeg blev så opereret da min søn var 3 måneder, alt æggestokvæv blev bevaret og udover nogle små ar, så har der ikke været andre konsekvenser for mig.

Hvis du overhovedet kan, så prøv at slå koldt vand i blodet (det kunne jeg ikke selv), der er mange der får ufarlige cyster i løbet af livet og det er ikke altid givet at de skal opereres under en graviditet, det er jo bare der man har en grundig scanning af livmoderen mv.

Hvis du er i tvivl, så kontakt evt. den overlæge du bliver tilknyttet med ubesvarede spørgsmål og husk at have en bisidder med til samtaler og scanninger, det kan være meget svært at fatte alt hvad der bliver sagt når man er bange og påvirket af hormoner.

Jeg ønsker dig det bedste!

Anmeld Citér

19. april 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Har ikke prøvet det selv men du får en  og jeg håber på det bedste for dig. 

Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.