FO Dage når man er sygemeldt med graviditets gener

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.479 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2018

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg er lidt blank arbejder som ssa men har siden februar været sygemeldt med graviditets gener. Nu får jeg min arbejdstids opgørelse og ser at der er skrevet FO Dage på min arbejdsplan som afholdte ..? Må de det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger. 

Jeg er lidt blank arbejder som ssa men har siden februar været sygemeldt med graviditets gener. Nu får jeg min arbejdstids opgørelse og ser at der er skrevet FO Dage på min arbejdsplan som afholdte ..? Må de det? 

Hvis du er syg kan de jo ikke afholdes, men går tabt for så vidt jeg ved kan de heller ik udbetales, så om de står som afholdte eller ikke betyder vel ik noget medmindre du bliver raskmeldt inden normperioden udløber og du vil kunne afholde dem? 

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du er syg kan de jo ikke afholdes, men går tabt for så vidt jeg ved kan de heller ik udbetales, så om de står som afholdte eller ikke betyder vel ik noget medmindre du bliver raskmeldt inden normperioden udløber og du vil kunne afholde dem? 

Mener godt de kan udbetales i visse situationer. Jeg optjente stadig fo dage under min barsel feks 

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay tak for svar 

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mener godt de kan udbetales i visse situationer. Jeg optjente stadig fo dage under min barsel feks 

Jaaaaaa tænker også alle de dage jul og nytår man har knoklet burde komme en til gode .. Nå pyt ville bare lige høre om der var nogle der vidste noget 

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det kan sagtens være. Det var bare hvad jeg fik indtrykket af for et par måneder siden. Jeg er nemlig selv gået fra fuld sygemeldt til nu delvis sygemeldt og jeg synes også det var lidt træls. 

Anmeld Citér

18. april 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg synes du skal ringe til FOA og spørge ad

hvis de er planlagte ved jeg at så er det sådan det er. 

Jeg er deltidssygemeldt lige nu og ved at jeg godt kan afholde fo dage uden godkendelse fra nogen(udover arbejdet selvfølgelig), men at jeg ikke kan afholde ferie. 

Så de er måske lidt anderledes  de dage der

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg synes du skal ringe til FOA og spørge ad

hvis de er planlagte ved jeg at så er det sådan det er. 

Jeg er deltidssygemeldt lige nu og ved at jeg godt kan afholde fo dage uden godkendelse fra nogen(udover arbejdet selvfølgelig), men at jeg ikke kan afholde ferie. 

Så de er måske lidt anderledes  de dage der

Ja det kan godt være du har ret tak for svar 

Anmeld Citér

18. april 2018

Tine B

Jeg fik mine udbetalt under sidste graviditet hvor jeg var sygemeldt fra 14. uge.. Fik også udbetalt alt opsparet afspadsering (fra aftenvagter og rullende søndage mv). 

Anmeld Citér

18. april 2018

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hej piger. 

Ja det lå de gerne. De skal afvikles inden 3 mdr fra opsparet og må gerne afvikles under sygdom 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.