Forfærdelig svigerfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
8 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2018

Anonym trådstarter

landet ligger sådan, at svigermor og svigerfar er skilt for mange år siden og har nye partner 

min svigermor og mit forhold er okay, men hun er min svigermor 

svigerfar derimod er et ubehagelig mand - har aldrig i de snart 9 år jeg har kendt ham snakkede noget særligt med ham - han giver mig myrekryb 

men men problemet er nu jeg er gravid, og ligesom sidste graviditet kan jeg virkelig ikke lide at være omkring ham 

nogle aftner græder jeg på vej hjem fra ham fordi jeg synes han er så ubehagelig uden at han direkte siger noget til mig  i know weird 

nu kommer en masse familie tam tam hos dem over sommeren og jeg vil ikke med mere mens jeg er gravid, men min kæreste siger jeg skal! ( han har et ambivalent forhold til sin far kan se han er en ubehagelig mand men vil ha hans kærlighed” opmærksomhed) - han snakker altid ned til min kæreste 

Kan jeg tillade mig at se stop? For 5 måneder at se dem?

eller skal jeg afsted?

og nej jeg ved ikke hvad trigger mig omkring ham men har altid fået myrekryb omkring ham - 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

landet ligger sådan, at svigermor og svigerfar er skilt for mange år siden og har nye partner 

svigerfar derimod er et ubehagelig mand - har aldrig i de snart 9 år jeg har kendt ham snakkede noget særligt med ham - han giver mig myrekryb 

men men problemet er nu jeg er gravid, og ligesom sidste graviditet kan jeg virkelig ikke lide at være omkring ham 

nogle aftner græder jeg på vej hjem fra ham fordi jeg synes han er så ubehagelig uden at han direkte siger noget til mig  i know weird 

nu kommer en masse familie tam tam hos dem over sommeren og jeg vil ikke med mere mens jeg er gravid, men min kæreste siger jeg skal! ( han har et ambivalent forhold til sin far kan se han er en ubehagelig mand men vil ha hans kærlighed” opmærksomhed) - han snakker altid ned til min kæreste 

eller skal jeg afsted?

og nej jeg ved ikke hvad trigger mig omkring ham men har altid fået myrekryb omkring ham - 

Jeg synes du skal bide det i dig og tage med når det betyder så meget for din kæreste. 

Havde det været omvendt havde du jo ønsket det samme at han var taget med 

Anmeld Citér

17. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes du skal bide det i dig og tage med når det betyder så meget for din kæreste. 

Havde det været omvendt havde du jo ønsket det samme at han var taget med 

Ja, det er så forskel mellem ham

og mig - jeg elsker at tage alene med vores søn til min mor - så er jeg mors lille pige igen, det bliver lidt mere vi har gæster når han kommer

Jeg elsker min kæreste der er ikke noget der - men kan bare lide at være hos min familie så kan han få lidt tid til sig selv - han brokker sig ikke

forstår ikke det med når man er kærester “gift” er man tvangsindlagt at være med til ALT 

Anmeld Citér

17. april 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja, det er så forskel mellem ham

og mig - jeg elsker at tage alene med vores søn til min mor - så er jeg mors lille pige igen, det bliver lidt mere vi har gæster når han kommer

Jeg elsker min kæreste der er ikke noget der - men kan bare lide at være hos min familie så kan han få lidt tid til sig selv - han brokker sig ikke

forstår ikke det med når man er kærester “gift” er man tvangsindlagt at være med til ALT 

Men det er jo ikke det, det handler om - at være med til ALT. Du vil være med til INTET. Ville du være ok med, at din mand meldte ud, han ikke ville se din mor i fem måneder, fordi du var gravid? 

Ærligt talt synes jeg, det lyder vildt underligt, at du ikke kan se ham under graviditeter - men godt kan klare det ellers? Den udmelding ville jeg også studse over. Jeg ville måske i et eller andet omfang kunne følge dig, hvis det var noget med, du ikke brød dig om at lade dine børn være i selskab med ham, men det skriver du intet om. 

Anmeld Citér

17. april 2018

Soonmom

Jeg forstår helt ærligt ikke argumentet at du ikke vil se hans far fordi du er gravid? - Han er vel lige så ubehagelig når du ikke er gravid? - Kunne mere forstå argumentet hvis det var pga at skulle beskytte børnene / det ufødte barn 

Anmeld Citér

17. april 2018

Tine B

Kan I ikke lave et kompromis om at du tager med til de "store" ting? 

Hos os er det ok at sige fra nogle gange, men jeg ville også blive ked af det hvis min mand ikke ville se min familie i 5 mdr. 
Til gengæld er det helt fint med mig, hvis han fx siger fra til min søsters fødselsdag pga lang arbejdsuge eller andet.. 

Anmeld Citér

18. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

eller skal jeg afsted?

Nej du må være voksen og tage afsted. Du kan da ikke bare droppe at se nogen mennesker i 5 måneder og tro du bare kan komme tilbage som om intet er hændt

Anmeld Citér

18. april 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når han rent faktisk intet gør dig, kan jeg slet ikke følge dig. Man kan ikke svinge med alle mennesker, men derfor kan man godt være høflig og accepterer samt respekterer at de altså er en del af pakken og betyder noget for din kæreste.

Jeg er i øvrigt ikke sikker på jeg forstår argumentet  med at du er gravid? Du kan godt tåle ham efter fødslen eller hvad? I så fald, er du vidst mest af alt pjattet i min optik. 

Anmeld Citér

18. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg kan sagtens følge dig...

der er bare mennesker man har sådan en "iffy-feeling" omkring uden at kunne sætte fingeren på hvad det egentlig er der tricker det...

og når man så er gravid og hormonerne raser oven i så bliver det bare forstærket rigtig mange gange og det er sværere at styre og kontrollere den følelse man i forvejen ikke forstår...

jeg ville lave et kompromis som hed, vi tager afsted men ikke så længe for du skal også passe på ikke at stresse din krop når du er gravid...

og det at udsætte sig selv for situationer som føles dybt ubehagelige er altså at stresse kroppen som i forvejen er presset når man er gravid...

Jeg kan godt lide min svigerfar.. men jeg har ikke lyst til at være sammen med ham i hans hjem, og har ikke lyst til at han er her i længere tid end et par timer af gangen.. han har aldrig været andet end sød og fantastisk og hjælpsom overfor både min kæreste og mig... jeg kan virkelig ikke forklare det... men han gør mig utryg på en eller anden måde... så jeg kan følge dig selvom der ikke ser ud til at være andre der kan det.. min kæreste er god til at hjælpe mig så han siger til sin far at nu har vi brug for lidt fred bare os eller sørge for at tage hans far med ud lidt så jeg får luft og ro indenfor..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.