Projekt blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
4 svar
4 synes godt om
17. april 2018

CamillaK1984

Hej allesammen. Jeg har en dreng 4 år og 2 mdr. Han har lige smidt bleen og vil gerne tisse på toilettet. Han nægter at lave stort på toilettet eller i bleen. Nogen som har et godt råd til hvordan vi kan hjælpe ham???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2018

Iby1210

Det samme med min søn dengang han smed bleen. Så købte jeg en gave til ham (det var noget han ønskede sig), og pakkede den ind og viste ham. Så sagde jeg at det ville han få først når han laver stort på toilettet  selvfølgelig sad jeg ved hans side og sagde ej du er så dygtig skat, så snart du er færdig så får du gaven og da han først havde lavet så hoppede jeg lidt og sagde jubi hvor er du god ja det lyder lidt mærkelig men det virkede her og han var også glad. 

Anmeld Citér

18. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bestikkelse med vingummi virkede her!

Så skat, jeg ka se du ska lave pøller og nu ska du ud og sidde på wc'et. Når du er færdig, så får du 2 vingummier. Svar var nej mor jeg vil ha ble på. Mit svar var det får du ik. Kom nu går vi ud på badeværelset, også hygge vi derude til du er færdig. Så læste vi en bog, og hyggede os 45 minutter på badeværelset. 

Bagefter var hun meget stolt, og fik liv til at vælge 2 store vingummier. 

Stort set sådan forgik de første 10 gange, der sku laves på wc'et. Vh Stine 

Anmeld Citér

18. april 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
CamillaK1984 skriver:

Hej allesammen. Jeg har en dreng 4 år og 2 mdr. Han har lige smidt bleen og vil gerne tisse på toilettet. Han nægter at lave stort på toilettet eller i bleen. Nogen som har et godt råd til hvordan vi kan hjælpe ham???

Her satte vi potten mellem to stole og med tæppe om som dannede en hule. Satte lys(lyskæde) og hyggelige ting derhen. Og så privatliv. 

Næste skridt var et tæppe/håndklæde over hendes hoved. Det var så toilettet der. 

Og så roste vi hende til skyerne når det lykkedes

Anmeld Citér

18. april 2018

Camillos

Min datter var hunderæd for at besørge på toilettet med stort. Hun synes det vsr meget væmmeligt. Jeg lånte en bog der er skrevet af en børne psykolog der hedder Hr. Pølle, der fortæller om toiletbesøg på børneplan. Ud over det lavede vi en aftale om når hun skulle lave stort, skulle hun prøve at sætte sig ud på wc med bleen på og lave det. Når hun havde gjort det fik hun ros. Så skrev vi ned på et stykke papir at vi næste dag havde aftalt at åbne bleen lidt i den ene side og så skulle hun gøre det igen. Til sidst efter 1 uge havde jeg åbnet bleen i begge sider da hun sad på toilettet  så den kun lige lå mellem hendes ben og så røg afføringen ned i wcet. Hun blev meget stolt og sagde hej hej Hr pølle. Da vi gik forbi kloak løb osv. Det første stykke tid efter hilste hun på hr. Pølle... For han var jo i pølle plaskeland. Bogen kan anbefales. Hun var 4 år da vi begyndte at af vænne hende med bleen, hun var ikke klar før. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.