Et ønske om et andet liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

Årh! Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste, der sommetider ønsker sig og drømmer om et andet liv, men hvor ville jeg bare gerne kunne realisere den.

Jeg drømmer om et liv med økonomisk uafhængighed. Ikke forstået som om, at jeg ønsker rigdom og materialisme, men i stedet tid og frihed. Jeg drømmer om at have råd til at kunne arbejde 25 timer om ugen. At give mine børn korte dage. At kunne vise mine børn verden. At kunne stoppe min/vores materialistiske overflod og istedet bare være nærværende - være tilstede.

Hvorfor har man ikke modet til at tænke heltid af boksen og bare tage skridtet?

hvas drømmer I om?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2018

Muffinmus

Jeg tror man skal tage en drøm af gangen hvis det skal lykkes. 

Jeg arbejder egentlig 32 timer.. Men tit 40 fordi jeg tager en ekstra vagt pga sygdom. Så jeg hjælper gerne mine kollegaer, men vil også have muligheden for bare at have de 32. Børnene er blandet i alder, snart 6, snart 11 og 9.

De store kan godt være hjemme 1 times tid alene og hygge hvis jeg ikke har fået fri, det hjælper meget på det synes jeg. Den mindste starter i skole nu her, men indtil da, kan hun få tidligere fri eller en fridag i ny og næ, fordi jeg arbejder skiftende vagter. Men ja, ville gerne have mere tid til dem da mine weekender jo ofte bruges på job, hvor de ellers alle er hjemme og hygge. 

Jeg vil også vise mine børn verden, fordi jeg selv elsker at komme ud. Det gør de også heldigvis  Så vi prioriterer udenlandske ferier. Primært er det jo charter, eller camping i udlandet. Men det giver os bare meget alligevel  Drømmer om en tur til f. Eks Cuba med dem til vinter, men det er minimum 50.000-60.000  Så der skal jo spares op.

Ellers planlægger jeg generelt vores ferier selv for at gøre det billigt. 

Vi sidder ikke hårdt i det, for vi valgte et ok billigt hus dengang, til 930.000. Skylder kun godt 160.000 i det nu. Bilerne er ikke dyre Mercedes eller Audi eller lignende, men købt brugt og er betalt af. Det giver jo lidt frirum ikke at skulle punge ud til det hver måned, andet end almindeligt faste udgifter. 

Jeg er faktisk glad for mit liv, bortset fra arbejde hver 2 weekend,  det hader jeg virkelig, men jeg synes vi har det godt. Min mand har cvr ved siden af sit job og tjener lidt der også. For ingen af vores lønninger er noget at råde hurra for, med mellem 14.500-17.000 udbetalt hver. Men vi vil gerne bruge de penge på at rejse, tage på weekendture i badeland mm. Så kan det godt være vores sofaer trænger til udskiftning  men vores hjem bliver aldrig til "bo bedre" 

Anmeld Citér

17. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Årh tror de fleste i perioder, godt ku tænke sig noget andet/mere i deres liv.

Jeg ku ønske mig at finde et arbejde som jeg er lige så glad for, som det jeg har nu, bare uden at sku arbejde hver anden weekend.

Jeg arbejder "kun" 30 timer om ugen, men nogle uger er det fordelt, så jeg arbejde 52 timer, også 8 timer en dag ugen efter. Ku da være fedt at det altid hed 30 timer rent

Jeg gad godt, at vi ku ta et år ud af vores kalender og rejse til et andet land, hvor vi ku arbejde og ungerne gå i skole. Opleve en anden kultur!

Jeg gad godt ha mere tid til mine venner. Vores familier ser vi rigtig meget, hvilket er dejligt!

Jeg gad godt at jeg ik havde kroniske smerter, så jeg slap for at fylde min krop med piller, og havde mere energi. Men når det er sagt, så sætter jeg klart pris på, at min kæreste er så sej og forstående, endnu mere end jeg gjorde før i tiden. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.