ægløsningstests

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg har lige et spørgsmål. Op til min ægløsning tog jeg lidt tests, da jeg var i tvivl om jeg havde ægløsning fredag eller lørdag efter p-pillestop. Fredag var stregerne kun næsten samme farve og dagen efter var teststregen noget tydeligere end kontrolstregen. Søndag og idag har jeg haft flere ægløsningsteste, hvor stregerne er LIGE mørke. De bliver ved med at være "positive". Hvad kan dette skyldes? De har kun været negative med de to mørke streger, hvor teststregen var en smule lysere end den anden, dagen før ægløsning.

Har du prøvet, at dine ægløsningsteste blev ved med at være positive? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2018

Anonym trådstarter

Nogen med et svar? 

Anmeld Citér

18. april 2018

Humlen*

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg har lige et spørgsmål. Op til min ægløsning tog jeg lidt tests, da jeg var i tvivl om jeg havde ægløsning fredag eller lørdag efter p-pillestop. Fredag var stregerne kun næsten samme farve og dagen efter var teststregen noget tydeligere end kontrolstregen. Søndag og idag har jeg haft flere ægløsningsteste, hvor stregerne er LIGE mørke. De bliver ved med at være "positive". Hvad kan dette skyldes? De har kun været negative med de to mørke streger, hvor teststregen var en smule lysere end den anden, dagen før ægløsning.

Har du prøvet, at dine ægløsningsteste blev ved med at være positive? 

Så vidt jeg forstår æl tests så skal stregerne være lige tydelige før den er positiv. Er teststregen ikke tydelig, men svag, så er testen negativ.

ÆL test er IKKE ligesom graviditetstest, hvor man har en positiv test selvom teststregen er lidt “udhvisket”. 

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

Humlen* skriver:

Så vidt jeg forstår æl tests så skal stregerne være lige tydelige før den er positiv. Er teststregen ikke tydelig, men svag, så er testen negativ.

ÆL test er IKKE ligesom graviditetstest, hvor man har en positiv test selvom teststregen er lidt “udhvisket”. 

Torsdag, fredag var de negative: teststregen var LIDT svagere end kontrol.

Lørdag bragende positiv med teststreg mere tydelig end kontrolstregen.

Søndag og mandag var de LIGE tydelige. Derfor stadig positive. 

Ved godt det med ÆL test og G test. ☺️ Men tak alligevel, hvis nu jeg ikke gjorde. 

Anmeld Citér

18. april 2018

Humlen*

Torsdag, fredag var de negative: teststregen var LIDT svagere end kontrol.

Lørdag bragende positiv med teststreg mere tydelig end kontrolstregen.

Søndag og mandag var de LIGE tydelige. Derfor stadig positive. 

Ved godt det med ÆL test og G test. ☺️ Men tak alligevel, hvis nu jeg ikke gjorde. 

Ej, undskyld, det skriver du da også i dit indlæg... Sorry...

Jeg læste det simpelthen først som om du troede de havde været positive alle gangene.... Sorry....

Jeg har også testet positiv flere dage i streg. Tror egentlig det er meget normalt.. ÆL sker vist 1-2 døgn efter første positive test og så har man sikkert hormonet i sin krop nogle dage, indtil ægløsningen for alvor er slut....

Men tænker du har haft ægløsning ca. 1 døgn efter din første positive..

Anmeld Citér

18. april 2018

Anonym trådstarter

Humlen* skriver:

Ej, undskyld, det skriver du da også i dit indlæg... Sorry...

Jeg læste det simpelthen først som om du troede de havde været positive alle gangene.... Sorry....

Jeg har også testet positiv flere dage i streg. Tror egentlig det er meget normalt.. ÆL sker vist 1-2 døgn efter første positive test og så har man sikkert hormonet i sin krop nogle dage, indtil ægløsningen for alvor er slut....

Men tænker du har haft ægløsning ca. 1 døgn efter din første positive..

Det da helt okay 

altså først har fået 1 døgn efter eller at den er der i et døgn? Har ikke testet siden mandag, men må lige prøve igen imorgen. 

Min cyklus har altid været snorlige, så passer os med første positive. Men synes bare det var LANG tid de blev ved med at være så positive.  

Nogen snakker om at ægløsningsteste kan slå ud på graviditet. Det kan bare ikke passe så tidligt.  Og skal de i såfald være “positive” hvis det er det de reagere på, eller skal de i det tilfælde så bare være der? Altså begge streger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.