Forstår ikke hvad der er med min baby, akut hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
9 svar
3 synes godt om
16. april 2018

MegaMegetMor

Vedr min søn på knap 4 mdr. Han har været helt ude af sig selv siden sådan i går eftermiddags/aftes. Hans temp har ligget på cirka 37.5-37.6, hvilket jo ikke er feber, men højere end normalt. Hele natten lå han og rumsterede helt vildt, jeg fik slet ikke sovet. Han havde også tynd mave en enkelt gang i nat. I dag har han også sovet rigtig dårligt. Har kun ville være i vikle, når han har været vågen har han været meget grædende, og har ikke været vågen længe før han har klatsovet igen (på os). Haft flere ture hvor han skriger fuldstændig utrøsteligt. Haft en enkelt lille tynd ble. Vi forstår virkelig ikke, hvad der er galt. Vi har ikke søgt læge, fordi han jo ikke har feber, og fordi vi tænkte måske et udviklingsspring, men synes alligevel det er voldsomt til at være det. Han har haft enkelte glade stunder.

Hvad tænker i? Han er flaskebarn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

kan være forstoppelse...

netop få bleer med afføring der kun er tyndt kan være tegn på det...

jeg ville altid kontakte sundhedsplejerske eller læge hvis baby er ked af det uden synlig grund...

og så massér maven med uret rundt om navlen mens i trykker forsigtigt... hvis I kan mærke noget der er hårdt så er der forstoppelse... eller brok (har min venindes datter...)

Anmeld Citér

16. april 2018

MegaMegetMor

Wampires skriver:

kan være forstoppelse...

netop få bleer med afføring der kun er tyndt kan være tegn på det...

jeg ville altid kontakte sundhedsplejerske eller læge hvis baby er ked af det uden synlig grund...

og så massér maven med uret rundt om navlen mens i trykker forsigtigt... hvis I kan mærke noget der er hårdt så er der forstoppelse... eller brok (har min venindes datter...)

Det kan godt ske, han fik en periode movicol, men har ikke haft bøvl med maven længe og har derfor ikke fået det. Vores SP kommer tilfældigvis i morgen, så kan også lige høre hende ad. Han har også ville spise meget hyppigt i dag, kan måske også være for at smertelindre? 

Anmeld Citér

16. april 2018

AlwaysAno

Jeg tænker der kan være en tand på vej. Bege mine fik den første tand i den alder, og det kan nemlig gøre dem super urolige og grædende.. ☺️

Anmeld Citér

16. april 2018

MegaMegetMor

AlwaysAno skriver:

Jeg tænker der kan være en tand på vej. Bege mine fik den første tand i den alder, og det kan nemlig gøre dem super urolige og grædende.. ☺️

Så tidligt? Uhh lille mand.. Er ikke første barn, men i så fald første gang de kommer så tidligt. Ej hvor man glemmer hvor hårdt det er at have et spædbarn  elsker min baby, men jeg skal dælme ikke have flere nu 

Anmeld Citér

16. april 2018

Camillos

MegaMegetMor skriver:

Vedr min søn på knap 4 mdr. Han har været helt ude af sig selv siden sådan i går eftermiddags/aftes. Hans temp har ligget på cirka 37.5-37.6, hvilket jo ikke er feber, men højere end normalt. Hele natten lå han og rumsterede helt vildt, jeg fik slet ikke sovet. Han havde også tynd mave en enkelt gang i nat. I dag har han også sovet rigtig dårligt. Har kun ville være i vikle, når han har været vågen har han været meget grædende, og har ikke været vågen længe før han har klatsovet igen (på os). Haft flere ture hvor han skriger fuldstændig utrøsteligt. Haft en enkelt lille tynd ble. Vi forstår virkelig ikke, hvad der er galt. Vi har ikke søgt læge, fordi han jo ikke har feber, og fordi vi tænkte måske et udviklingsspring, men synes alligevel det er voldsomt til at være det. Han har haft enkelte glade stunder.

Hvad tænker i? Han er flaskebarn. 

Forstoppelse, tænder eller væske på ørene? 

Anmeld Citér

16. april 2018

Tystys14

MegaMegetMor skriver:

Så tidligt? Uhh lille mand.. Er ikke første barn, men i så fald første gang de kommer så tidligt. Ej hvor man glemmer hvor hårdt det er at have et spædbarn  elsker min baby, men jeg skal dælme ikke have flere nu 

Det meget meget forskelligt hvornår de får tænder. Vores den store fik sine første to tænder da hun var kun 3 måneder. Som jeg husker det var hun meget som du beskriver. (Den mindste var 8 måneder)

Men det kan selvfølgelig også være forstoppelse eller  Noget helt tredje. Så super godt i har fat i sundhedsplejersken  det ikke sjovt når de små har det hårdt.

Skriv endelig en update. Håber i finder en løsning hurtigt. 

Anmeld Citér

17. april 2018

MegaMegetMor

Camillos skriver:

Forstoppelse, tænder eller væske på ørene? 

Har godt overvejet det med ørerne, men umiddelbart tror jeg ikke - fordi puttede ham i vognen i morges, der sov han en time uden brok. Han ligger også ned derude og sover nu.. Hmm

Anmeld Citér

17. april 2018

MegaMegetMor

Tystys14 skriver:

Det meget meget forskelligt hvornår de får tænder. Vores den store fik sine første to tænder da hun var kun 3 måneder. Som jeg husker det var hun meget som du beskriver. (Den mindste var 8 måneder)

Men det kan selvfølgelig også være forstoppelse eller  Noget helt tredje. Så super godt i har fat i sundhedsplejersken  det ikke sjovt når de små har det hårdt.

Skriv endelig en update. Håber i finder en løsning hurtigt. 

Må lige holde et øje på gummerne ��

Skal nok prøve at huske at opdatere. Han har sovet ok i nat faktisk, men er også vrøvle, pylret og lidt varm i dag. Har rendt rundt med ham i vikle og ryddet op, han gad slet ikke ligge og lege og pludre med mig. Suk.. 

Anmeld Citér

17. april 2018

Camillos

MegaMegetMor skriver:

Har godt overvejet det med ørerne, men umiddelbart tror jeg ikke - fordi puttede ham i vognen i morges, der sov han en time uden brok. Han ligger også ned derude og sover nu.. Hmm

Min datter havde væske på begge ører og kunne sagtens sove lange middagslure. Hun vågnede så 6-7 gange hver nat og kunne ikke ligge stille. Først da hun kom til ørelæge med møb for 3 gang fik hun dræn i begge ører.. Ørelægen var overrasket... Det flød ud med væske på begge ører.. Det havde han ikke kunnet se. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.