Er jeg den eneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2018

Anonym trådstarter

Er jeg den eneste der nogle gange bare har lyst til at råbe af mine unger at de skal tage sig sammen? 

Har en på 3 og en på 9 måneder, så effekten ville formentlig ikke være så stor, men hold nu op hvor de driver mig til vanvid for tiden ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Er jeg den eneste der nogle gange bare har lyst til at råbe af mine unger at de skal tage sig sammen? 

Har en på 3 og en på 9 måneder, så effekten ville formentlig ikke være så stor, men hold nu op hvor de driver mig til vanvid for tiden ��

Nej du er ikke den eneste. Og vil vove og påstå at dem dee siger de aldrig har den følelse lyver. 

Jeg har en på 3. Råber sjældent af ham. De få gange jeg har gjort det har været pr refleks efter at han har slået mig eller bidt mig. Men det er yderst sjældent det sker. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

absolut ikke den eneste...

damn altså...

her er han 6 år nu men ja for pokker nogen gange har man bare lyst til at skrige STOP!!!!!!!!!!!!!!...

at råbe er ikke som sådan dårligt men hvis man gør det konstant og børnene kun oplever negativ energi så bliver det dårligt for dem..

men en hævet stemme for at få dem til at forstå at nu er det nok vil jeg bestemt mene er i orden...

her ved sønnen godt hvornår grænsen er nået og så stopper han.. men det er en hård kamp når han får sin vilje i skolen fordi de konstant finder kompromis fremfor at holde fast ved at nej er nej...

Anmeld Citér

16. april 2018

Anonym

Jeg har endnu ikke haft lyst eller grund til at råbe af min 2 årige. Han er et af de der "irriterende" super nemme børn som altid hører efter. (irriterende at høre for andre der ikke har et nemt barn)

til gengæld den store på knap 4 får mig til at tælle til 10 maaaange gange om dagen, og han prøver sygt mange grænser af og har altid gjort. Ham kan jeg godt få lyst til at råbe af, men det er heldigvis yderst sjældent det er sket, og har kun været sådan et STOP når han har slået mig i hovedet for tiende gang indenfor 1 Minut.... 

Anmeld Citér

17. april 2018

Anonym

Ja, jeg kan nogle gange godt have lyst til bare at trykke på "børn gå væk" knappen i 5 minutter. Nogle aftener glæder jeg mig til de skal i seng, så jeg kan få ro og ikke skal igennem flere moar, moar, moar, moar, far, moar, moar, moar, far, moar, moar, moaooaaaarrr!

Jeg har godt hæve stemmen om morgenen, fordi hvis ikke jeg gør det, så sker der intet!! Som i INTET!! Så unger, sluk fjernsynet, vi skal ned og have overtøj på... Pause... Intet sker... Unger? Hey, sluk lige fjernsynet, nu skal vi afsted... pause... intet sker. Så råber jeg og vupti, så bliver fjernsynet slukket, og de er klar til at gå ned og få overtøj på. Men så skal vi da lige lege gemmeleg!! FUCK altså. Hvordan kan de tro, at vi har tid til at lege gemmeleg om morgenen? Jeg står altså ikke op kl 4 for at de kan hygge sig igennem morgenen... Råbe igen: Kom nu!! Så sker der noget. De opfatter, at vi ikke har tid til at lege gemmeleg. De kommer i overtøjet og står og venter ved cyklen, når jeg kommer ud. Så er vi klar... 

Er det kun mig, der ikke har oceaner af tid om morgenen til at være superpædagog?

Anmeld Citér

17. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja, jeg kan nogle gange godt have lyst til bare at trykke på "børn gå væk" knappen i 5 minutter. Nogle aftener glæder jeg mig til de skal i seng, så jeg kan få ro og ikke skal igennem flere moar, moar, moar, moar, far, moar, moar, moar, far, moar, moar, moaooaaaarrr!

Jeg har godt hæve stemmen om morgenen, fordi hvis ikke jeg gør det, så sker der intet!! Som i INTET!! Så unger, sluk fjernsynet, vi skal ned og have overtøj på... Pause... Intet sker... Unger? Hey, sluk lige fjernsynet, nu skal vi afsted... pause... intet sker. Så råber jeg og vupti, så bliver fjernsynet slukket, og de er klar til at gå ned og få overtøj på. Men så skal vi da lige lege gemmeleg!! FUCK altså. Hvordan kan de tro, at vi har tid til at lege gemmeleg om morgenen? Jeg står altså ikke op kl 4 for at de kan hygge sig igennem morgenen... Råbe igen: Kom nu!! Så sker der noget. De opfatter, at vi ikke har tid til at lege gemmeleg. De kommer i overtøjet og står og venter ved cyklen, når jeg kommer ud. Så er vi klar... 

Er det kun mig, der ikke har oceaner af tid om morgenen til at være superpædagog?

Møder man kl 7 om morgenen og institutioner åbner halv 7 og man har 20 minutter på arbejde  så forstår man så godt det du gennemgår .  I min optik er det okay de forstår det ved at man må hæve stemmen engang imellem. Nej super pædagog er jeg ikke, men synes de fleste morgener fungere fint, jeg tænder så heller ikke for tv'et. Vi står op, går sammen ud og får tøj på og laver konkurrencen hvem kommer først . Derefter børstes tænder, redes hår og hvis der er tid så får mit barn et stykke frugt og jeg en kop kaffe. Så er det ellers konkurrence tid igen, hvem får først overtøj på og så hvem kommer først ud til bilen . For det meste går det godt.. Nogle morgener er der dog, moaaar jeg giiiiider ikke og så er det at stemmen bliver anerkendende men bestemt. Altså mor siger, jeg giiiiider heller ikke,, men det er desværre noget vi skal, ellers er der ikke råd til fredagsslik og bum så plejer det at gå. Min datter er 5. 

Anmeld Citér

17. april 2018

JD

Jeg er et af de irriterende overskuds mennesker som står op kl. 05-06 med min datter og leger, hygger, og alt andet der lige kunne være lyst til. Hun er også det nemmeste barn i verden. Hører altid efter, er rolig, kærlig og spørger altid om lov. 2,5 år gammel. 

Hun bliver kun afleveret ved 9-9.30 så vi har god tid til at nå det hele i hendes tempo 

Jeg har aldrig haft behov for at råbe af hende, fordi det ville være fuldstændig malplaceret, da hun mildest talt er en lille engel der Altid hører efter og gør det vi beder hende om    vores dp siger vi slet ikke har prøvet at være forældre endnu. Hihi  

Vi har heller ikke oplevet udfordringer med noget endnu, hverken putning, overgange, smide bleen eller noget. Hun snakker flydende, blefri som 2 årig og ja, så jo nogle kan godt sige ærligt at de ikke bliver frustreret og råber af de små

Anmeld Citér

17. april 2018

Anonym

Jeg råber rigtig meget af min 3 årige for tiden... hun er på non-stop. Krummer en halv pakke toast ud i sofaen, prøver min læbestift af, splitter en halv pakke tamponer ud over hele gulvet, ruller en hel rulle toiletpapir ned i toilettet og sprinkler med vatpinde og tager lillesøsters natdragt af... og klokken er kun 7 om morgenen... så er dagen ligesom startet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.