Faktor 5 leiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
13 svar
1 synes godt om
15. april 2018

Anonym trådstarter

Hej. Vii lige høre de af jer der har fået innohep i jeres graviditet i forbindelse med faktor 5 leiden, hvad tid på dagen tog i dem og hvorfor den tid.  Min rare graviditet tog jeg dem kl 13 men nu jeg lige begyndt at tag den kl 21. Ved ik om det betyder noget at tag dem når man skal til at sove og ik er i bevægelse . Har det bogen betydning for om det løber godt nok rundt..Kan være jeg spørger dumt men aner det ik. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2018

grinny

Tog mine om morgenen fordi det skulle passe ind med blodprøver som skulle tages 2-4 timer efter indsprøjtningen, men ellers tænker jeg ikke at det har betydning 

Anmeld Citér

17. april 2018

Anonym trådstarter

Hvorfor havde det en betydning ifht blodprøver 

Anmeld Citér

17. april 2018

grinny

Anonym skriver:

Hvorfor havde det en betydning ifht blodprøver 

Noget med at måden blodet koalugere på og tiden før/efter indsprøjtningen - jeg forstod ikke altid hvad og hvorfor jeg gjorde det bare 

Anmeld Citér

19. april 2018

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Noget med at måden blodet koalugere på og tiden før/efter indsprøjtningen - jeg forstod ikke altid hvad og hvorfor jeg gjorde det bare 

Nå ok hvor fødte du. Og er du homozygot  eller heterozygot. Jeg er selv homozygot . Har du haft nogle problemer med din graviditet på trods af du tog blodfortyndene 

Anmeld Citér

19. april 2018

grinny

Anonym skriver:

Nå ok hvor fødte du. Og er du homozygot  eller heterozygot. Jeg er selv homozygot . Har du haft nogle problemer med din graviditet på trods af du tog blodfortyndene 

Jeg fødte på Nykøbing Sygehus.

Til historien følger så også, at jeg ikke vidste jeg havde faktor V leiden, men mistede min første dreng til en blodprop i navlesnoren og først herefter viste blodprøver at jeg havde det.

Jeg er heterozygot og jeg tager ikke blodfortyndende normalt men kun under en graviditet.

Min graviditet gik helt efter planen og både moderkage og navlesnoren var fri for blodpropper da min datter blev født. Vægtmæssigt lå hun højere end min søn, men ikke særlig meget.

Jeg endte i akutkejsersnit som jeg dog havde nogle komplikationer med bagefter, men man ved ikke om det er fordi jeg havde taget innohep.

Jeg tog Innohep til 8 uger efter fødslen 

Jeg blev forresten fulgt på Næstved Sygehus hver 4. uge med blodprøver og tjek på almen tilstand

Anmeld Citér

20. april 2018

2017morigen

På mit arbejde bliver de givet hovedsageligt om aftenen med mindre andet er ordineret.

Dem jeg kender der har fået innohep/fragmin har ikke haft komplikationer af det under graviditeten og fødslen. Jeg følger med da jeg også har leiden v og er hetrozygot men har ikke haft blodpropper så skal ikke i behandling i forbindelse med graviditet 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg fødte på Nykøbing Sygehus.

Til historien følger så også, at jeg ikke vidste jeg havde faktor V leiden, men mistede min første dreng til en blodprop i navlesnoren og først herefter viste blodprøver at jeg havde det.

Jeg er heterozygot og jeg tager ikke blodfortyndende normalt men kun under en graviditet.

Min graviditet gik helt efter planen og både moderkage og navlesnoren var fri for blodpropper da min datter blev født. Vægtmæssigt lå hun højere end min søn, men ikke særlig meget.

Jeg endte i akutkejsersnit som jeg dog havde nogle komplikationer med bagefter, men man ved ikke om det er fordi jeg havde taget innohep.

Jeg tog Innohep til 8 uger efter fødslen 

Jeg blev forresten fulgt på Næstved Sygehus hver 4. uge med blodprøver og tjek på almen tilstand

Jeg ked af at høre om dit tab ved første fra graviditet. Men dejligt du har fået en datter  

Var du ik stoppet med blodfortyndene inden din fødsel. For jeg skal have kejsersnit her anden gang pga ske. Fødsel sidst. Må jeg spørge hvilke komplikationer du fik 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

På mit arbejde bliver de givet hovedsageligt om aftenen med mindre andet er ordineret.

Dem jeg kender der har fået innohep/fragmin har ikke haft komplikationer af det under graviditeten og fødslen. Jeg følger med da jeg også har leiden v og er hetrozygot men har ikke haft blodpropper så skal ikke i behandling i forbindelse med graviditet 

Synes det mærkeligt du ik skal i behandling selv om du ikke har haft en blodprop. 

Anmeld Citér

22. april 2018

2017morigen

Anonym skriver:

Synes det mærkeligt du ik skal i behandling selv om du ikke har haft en blodprop. 

Det er fordi risiko når man kun er hetrozygot og ikke har haft blodpropper ikke er så stor som man tidligere har troet. Dernæst vidste vi det ikke ved min første graviditet og der fik jeg en ret gennemsnitlige baby 3850g 9 dage over termin. 

Inden jeg blev gravid med nr 2 har jeg grundigt sat mig ind i evidensen og det var i mit tilfælde helt efter anbefalingerne ikke at sætte i forebyggende behandling. Dog har jeg på eget initiativ brugt løbesokker med kompression men det er ikke noget blev anbefalet med helt ok jeg gjore det.

Men lige så snart da min baby nr så ud til at være for lille blev jeg sendt til vækstscanninger og var til læge samtaler ved overlæger, som har forstand på leiden v. Men så længe det ikke var mere (det var Max - 20%) og flow upåvirket så de ingen grund til det. Jeg havde nok stesset på arbejde for 4 uger efter start på barsel var baby stort set gennemsnitlig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.