Enlige mødre på uddannelseshjælp eller su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.755 visninger
15 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2018

Anonym trådstarter

Findes der nogle enlige mødre herude på uddannelseshjælp eller su? Hvordan klarer i jer? Hvordan får i det hele til at løbe rundt. Som jeg kan regne ud vil jeg komme til at have cirka 11.000 udbetalt om måneden, og det er inklusiv ekstra børnepenge og faderbidrag. 

Faste udgifter vil ligge på omkring 6000 kr da jeg vil gå ud fra at ungerne har friplads. 

Det vil sige der er 5000 tilbage om måneden til mad og diverse- det synes jeg godt nok ikke er meget. 

Og så er der ikke engang bil medregnet som jeg er tvunget til at have da vi bor på landet. Det koster vel også et par tusind om måneden?��

Hvordan ser i andres budget ud? Hvordan får i det til at løbe rundt?

jeg har to børn og den ene bruger ble lidt endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2018

Nogensmor??

Anonym skriver:

Findes der nogle enlige mødre herude på uddannelseshjælp eller su? Hvordan klarer i jer? Hvordan får i det hele til at løbe rundt. Som jeg kan regne ud vil jeg komme til at have cirka 11.000 udbetalt om måneden, og det er inklusiv ekstra børnepenge og faderbidrag. 

Faste udgifter vil ligge på omkring 6000 kr da jeg vil gå ud fra at ungerne har friplads. 

Det vil sige der er 5000 tilbage om måneden til mad og diverse- det synes jeg godt nok ikke er meget. 

Og så er der ikke engang bil medregnet som jeg er tvunget til at have da vi bor på landet. Det koster vel også et par tusind om måneden?��

Har du søgt boligstøtte? Der kan du få 3500 eller spdan noget

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

Nogensmor?? skriver:

Har du søgt boligstøtte? Der kan du få 3500 eller spdan noget

Det kan jeg ikke da jeg ejer huset. ��

Anmeld Citér

15. april 2018

CinemaStrange

Hvis du er på su har du mulighed for at tage su-lån og endda forhøjet su-lån fordi du er forsøger. Hvis du ikke er på su men på uddannelseshjælp er mit råd at skynde dig at komme på su istedet  så er det også kun en kort periode du skal leve stramt og kan se frem til en bedre indtægt når du er færdiguddannet. 

Anmeld Citér

15. april 2018

Anonym trådstarter

CinemaStrange skriver:

Hvis du er på su har du mulighed for at tage su-lån og endda forhøjet su-lån fordi du er forsøger. Hvis du ikke er på su men på uddannelseshjælp er mit råd at skynde dig at komme på su istedet  så er det også kun en kort periode du skal leve stramt og kan se frem til en bedre indtægt når du er færdiguddannet. 

Su og iddabbelseshjælp giver det samme (uden lån). 

Og jeg ønsker ikke at tage lån- på nogen måde ☺️

Anmeld Citér

15. april 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Mens jeg var på SU fik jeg 9000 udbetalt (uden lån) + børnebidrag fra far. Dvs i alt ca 10200. Jeg har 1 barn.

Jeg havde faste udgifter for 6000. Så var der 4200 til resten. 

Jeg lagde 2000 kr til side til mad, men brugte ikke altid det hele. Jeg handlede på coop.dk i starten af måneden for 1000 kr, og fik købt rigtig stort ind, så vi essensielt havde alt hvad der var nødvendigt til hele måneden. Kød, mælk, brød, grønt og kolonial blev fyldt op her (købte mælk til hele måneden og smed de i fryseren. Det holder sig fint, og konsistens/smag er helt som normalt når det er tøet). Og så brugte jeg de sidste 1000 til at fylde op af småting jeg manglede i løbet af ugen. Handlede maks 2 gange om ugen, og af og til gik der mere end en uge i mellem indkøb. Jeg handler stadig på denne måde, selvom jeg ikke længere er på su og har lidt mere udbetalt.

Jeg lagde 1000 kr til side til opsparing, og resten blev brugt til diverse. Altså transport (cykel, og så et rejsekort der af og til skal fyldes op), sjov og ballade, og tøj f.eks.. Tøj køber jeg dog oftes når der kommer børnepenge, eller på webshops hvor man kan vente med at betale til børnepengene kommer.

Anmeld Citér

15. april 2018

tossen93

Med både bil og hus, er jeg meget i tvivl om at du kan få uddannelsesstøtte....medmindre du kan bevise du skylder mere for henholdsvis hus og bil, som de er værd.

Men jeg får uddannelseshjælp. Ca. 12.000 udbetalt inkl. Børnepenge, børnebidrag og boligstøtte. Jeg skyldte mere i min bil, så kunne beholde den....det løber fint rundt....ingen plads til opsparing eller sjov.  Men det er okay. Og det er jo en periode kun. 

5000, til kun husholdning og mad?  Tænker sagtens det kan løbe rundt. Det kræver bare man gør en konkurrence ud af det med sig selv, hvor lidt man kan få handlet for o.s.v.

Anmeld Citér

15. april 2018

hvj

Anonym skriver:

Min veninde har 17.500 kr udbetalt om måneden på SU, hun klarer sig fint

Anmeld Citér

15. april 2018

Soonmom

Jeg synes 5000 kr til mad og diverse er et ret stort beløb for at lave ingenting eller studerer 

Anmeld Citér

15. april 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hvj skriver:

Min veninde har 17.500 kr udbetalt om måneden på SU, hun klarer sig fint

Men så må hun vel også arbejde ved siden af eller sådan noget? Eller få flere forskellige tilskud på en eller anden måde. Med mindre både børnebidrag og børnepenge er regnet med i det, og der evt er flere børn..

Alm SU + tilskud til enlige + fuldt lån giver 16.855 før skat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.