Anonym skriver:
Findes der nogle enlige mødre herude på uddannelseshjælp eller su? Hvordan klarer i jer? Hvordan får i det hele til at løbe rundt. Som jeg kan regne ud vil jeg komme til at have cirka 11.000 udbetalt om måneden, og det er inklusiv ekstra børnepenge og faderbidrag.
Faste udgifter vil ligge på omkring 6000 kr da jeg vil gå ud fra at ungerne har friplads.
Det vil sige der er 5000 tilbage om måneden til mad og diverse- det synes jeg godt nok ikke er meget.
Og så er der ikke engang bil medregnet som jeg er tvunget til at have da vi bor på landet. Det koster vel også et par tusind om måneden?
Hvordan ser i andres budget ud? Hvordan får i det til at løbe rundt?
jeg har to børn og den ene bruger ble lidt endnu.
Mens jeg var på SU fik jeg 9000 udbetalt (uden lån) + børnebidrag fra far. Dvs i alt ca 10200. Jeg har 1 barn.
Jeg havde faste udgifter for 6000. Så var der 4200 til resten.
Jeg lagde 2000 kr til side til mad, men brugte ikke altid det hele. Jeg handlede på coop.dk i starten af måneden for 1000 kr, og fik købt rigtig stort ind, så vi essensielt havde alt hvad der var nødvendigt til hele måneden. Kød, mælk, brød, grønt og kolonial blev fyldt op her (købte mælk til hele måneden og smed de i fryseren. Det holder sig fint, og konsistens/smag er helt som normalt når det er tøet). Og så brugte jeg de sidste 1000 til at fylde op af småting jeg manglede i løbet af ugen. Handlede maks 2 gange om ugen, og af og til gik der mere end en uge i mellem indkøb. Jeg handler stadig på denne måde, selvom jeg ikke længere er på su og har lidt mere udbetalt.
Jeg lagde 1000 kr til side til opsparing, og resten blev brugt til diverse. Altså transport (cykel, og så et rejsekort der af og til skal fyldes op), sjov og ballade, og tøj f.eks.. Tøj køber jeg dog oftes når der kommer børnepenge, eller på webshops hvor man kan vente med at betale til børnepengene kommer.