Madforgiftning VS. Novo virus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2018

Anonym trådstarter

Hej piger er gravid i 33 uge og jeg har siden igår aftes rendt på wc og haft sindssyg kvalme. ( jeg er ikke typen der kaster op, selvom det ville føles langt bedere bagefter.). Jeg har haft og har mavekramper og min mave rumler som en sindssyg.  Hvordan kender man forskel på de to ting ? Er noget nervøs for det påvirker baby, hvis det er madforgiftning . Spiste igår jordbær omkring kl 14 og kl 24 blev jeg rigtig dårlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej piger er gravid i 33 uge og jeg har siden igår aftes rendt på wc og haft sindssyg kvalme. ( jeg er ikke typen der kaster op, selvom det ville føles langt bedere bagefter.). Jeg har haft og har mavekramper og min mave rumler som en sindssyg.  Hvordan kender man forskel på de to ting ? Er noget nervøs for det påvirker baby, hvis det er madforgiftning . Spiste igår jordbær omkring kl 14 og kl 24 blev jeg rigtig dårlig. 

Slet ingen der ved noget ? 

Anmeld Citér

14. april 2018

AlwaysAno

Da min n havde noro virus stod det ud af begge ender konstant. Som i helt eksplosivt. Det er ret typisk for norovirus. Min søn måtte indlægges fordi han blev voldsomt dehydreret af det.. jeg tror ikke du har noro virus hvis du ikke kaster op og har feber.

Anmeld Citér

14. april 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Da min n havde noro virus stod det ud af begge ender konstant. Som i helt eksplosivt. Det er ret typisk for norovirus. Min søn måtte indlægges fordi han blev voldsomt dehydreret af det.. jeg tror ikke du har noro virus hvis du ikke kaster op og har feber.

Jeg har hede ture men ingen feber, kunne virkelig godt kaste op men jeg er typen hvor der praktisk talt skal 2 fingre i halsen til det  er bare bange for at det er madforgiftning 

Anmeld Citér

14. april 2018

Ciss

Fra mig selv har det virket sådan, at ved madforgiftning hvis jeg først fik kastet opp, så var det overstået, mens ved virus har jeg kastet opp igen og igen og igen og det har taget et par dage at komme i form igen. Det kan være det er forskellige alt efter grunden til madforgiftningen. Det ved jeg ikke.

Men i udgangspunktet gør den gravide krop jo alt for at beskytte barnet, så det er ikke sikkert der sker noget, selvom du er dårlig. Ring og spørg legen, om hvordan du skal forholde dig, nu du er gravid. Det skader i hvert fald ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.