Panodil til 11 mdr søn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.225 visninger
12 svar
6 synes godt om
12. april 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej.

Ved man normalt ikke må give Panodil junior til børn under 2 år, men hvad pokker gør man så med en baby på 11 mdr der har influenza?

Vil jo super gerne hjælpe ham til at falde i feber (39 gr) men synes også det er spild af vagtlægens tid at skulle derop for at de kan godkende at han får en panodil.

Hvad gør i andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2018

CBbaby

Rixus skriver:

Hej.

Ved man normalt ikke må give Panodil junior til børn under 2 år, men hvad pokker gør man så med en baby på 11 mdr der har influenza?

Vil jo super gerne hjælpe ham til at falde i feber (39 gr) men synes også det er spild af vagtlægens tid at skulle derop for at de kan godkende at han får en panodil.

Hvad gør i andre?

Jeg havde givet den kommer self an på vægt. Men jeg har (på lægens anbefaling) givet Panodil til min datter som meget lille. (Hun lider af en sygdom med en del smerter) 

Anmeld Citér

12. april 2018

san

Jeg ville ringe til vagtlægen bare for at have en tlf samtale, så kan de råde dig til hvad du skal, og evt den rigtig dosis... God bedring 

Anmeld Citér

12. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg mener helt bestemt at man kan kontakte vagtlæge og så få sådan noget flydende Panodilstads der er beregnet til de helt små...

Kan huske noget med det... men at vi ikke fik det brugt for sønnen begyndte at kaste op så kunne ikke give det og måtte bare hjælpe ham gennem feberen ved at være tæt hud mod hud selvom vi blev helt røde fordi han var så varm...

Anmeld Citér

12. april 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Ringede til vagtlægen og fik besked på at vi bare kunne give ham det

Anmeld Citér

12. april 2018

Teresa

Hej det passer ikke, man ikke må give Panodil til børn under 2 år. Du må give:

• Børn < 12 år. 50 mg/kg legemsvægt/døgn fordelt på 3-4 doser.
    Doseringsinterval: Mindst 6 timer

Du kan med fordel bruge supp. Panodil, som kan købes på håndkøb dosis 125 mg.

Ovenstående er taget ud fra medicin.dk

God bedring til sønnen.

Anmeld Citér

12. april 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus
Teresa skriver:

Hej det passer ikke, man ikke må give Panodil til børn under 2 år. Du må give:

• Børn < 12 år. 50 mg/kg legemsvægt/døgn fordelt på 3-4 doser.
    Doseringsinterval: Mindst 6 timer

Du kan med fordel bruge supp. Panodil, som kan købes på håndkøb dosis 125 mg.

Ovenstående er taget ud fra medicin.dk

God bedring til sønnen.

Men der står på Panodil junior pakken at børn under 2 år ikke må få dem uden lægens anvisning

Anmeld Citér

12. april 2018

Mom of Two

Jeg har givet mine fra de var ganske små. Første gang efter snak med læge, men efterfølgende har jeg altså ikke brugt tid på at kontakte en læge.

Den ældste døjede rigtig meget med ørene og havde konstant mellemøresbetændelse. Den yngste havde altid tre dages feber efter en vaccine.

Anmeld Citér

28. april 2018

Teresa

Rixus skriver:

Men der står på Panodil junior pakken at børn under 2 år ikke må få dem uden lægens anvisning

Ja du har ret. Jeg har ikke læst pakken, da jeg er læge og bruger anbefalingerne på vores lægeside 

Anmeld Citér

28. april 2018

100%anonym

Min søn fik Panodil i samråd med læge første gang da han var 6 uger i forbindelse med en operation han skulle have fortaget. 

Ring til lægen (1813) og snak med dem om det. God bedring  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.