Jeg skal have en lille pige!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
5 svar
4 synes godt om
12. april 2018

tivolistang

Så kan jeg godt erklære mig for den gladeste person i hele verden. Jeg har idag fået svar på moderkagebiopsien og jeg skal have en sund og rask lille pige ♥️

Nå, men nu til mit formål med opslaget her. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal starte med ting. Jeg har lige været ude og kigge på babytøj, men jeg fik bare slet ikke lyst til at købe noget. Det var så uoverskueligt og der var så mange ting. Så kiggede jeg på strømper (jamen der er nogen der falder så nemt af), så kiggede jeg på sko (hun kan jo ikke gå alligevel), så kiggede jeg på bodyer og nattøj med korte og lange ærmer (men de er ikke særlig søde. Hvad størrelse er det?) så kiggede jeg på kjoler (hvorfor står der ikke hvad str 56 er ��) - så; hvad er jeres råd til alt slags tøj? Hvad har været spild af penge og hvad har været guldværd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2018

Camillos

tivolistang skriver:

Så kan jeg godt erklære mig for den gladeste person i hele verden. Jeg har idag fået svar på moderkagebiopsien og jeg skal have en sund og rask lille pige ♥️

Nå, men nu til mit formål med opslaget her. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal starte med ting. Jeg har lige været ude og kigge på babytøj, men jeg fik bare slet ikke lyst til at købe noget. Det var så uoverskueligt og der var så mange ting. Så kiggede jeg på strømper (jamen der er nogen der falder så nemt af), så kiggede jeg på sko (hun kan jo ikke gå alligevel), så kiggede jeg på bodyer og nattøj med korte og lange ærmer (men de er ikke særlig søde. Hvad størrelse er det?) så kiggede jeg på kjoler (hvorfor står der ikke hvad str 56 er ��) - så; hvad er jeres råd til alt slags tøj? Hvad har været spild af penge og hvad har været guldværd?

Stort tillykke med det gode resultat og den lille pige 

Anmeld Citér

12. april 2018

Ciss

Til lykke!

Gode køb (i henhold til min erfarin):

Sparkedragter med fødder. Bodyer med slå-om-lukning. Strømpebukser.

Upraktiske køb:

Sokker. Al slags pynt (små blondejakker, hårbånd osv). Her blev det ikke brukt, for barnet havde intet behov for det og det gav bare mig FN masse ekstraarbejde. Sko er ikke nødvendige i lang tid. 

Ang størrelser. Tallene er barnets lengde i cm. 56 passer til børn som er ca 56 cm lange. De aller fleste nyfødte svømmer totalt i en 56. Men de vokser hurtigt.

Anmeld Citér

21. april 2018

Mops7

Spild af penge: dragter med ben i. Synes benene faldt ud hver gang de bøjede og mit barn var meget varmt som lille, hvorfor de aldrig blev brugt. 

Anmeld Citér

21. april 2018

L-mor

Nogle slåomdragter i str. 50 - kun 3-4 stk. For de vokser hurtigt ud af dem. Et par uldveste (især hvis baby kommer i den kolde tid). uld kommer ikke til at lugte og kan let tørres af.

jeg foretrækker personligt dragter uden fødder og strømper til.

Godt med stofbleer - de har mange funktioner fra underlag ved bleskift til ‘vaskeklud’ ved alle slags uheld, ‘paraply/parasol’, osv.

Anmeld Citér

21. april 2018

frkchili

Tillykke! Fløj selv rundt på en sky da jeg fandt ud af, at jeg skulle have en fin og sund pige (dog var jeg ikke ude i en moderkagebiopsi), og det er så stort at kunne begynde at lave indkøb og forberede sig 

Er selv førstegangsgravid, så har ingen erfaringer at dele ud af. Men jeg er netop blevet færdig med indkøb på tøjfronten. Jeg venter et sommerbarn, og mine tanker i den forbindelse har været:

· Det er ikke nødvendigt med mange strømper, fordi det jo er noget af det, som er længst om at blive snavset. Udover de almindelige, så køb også nogle varme.

· Langærmede bodyer frem for kortærmede i de helt små størrelser, fordi nyfødte nemt bliver kolde og ikke selv kan regulere deres temperatur.

· Heldragter! De er smarte, fordi man ikke skal tænke på, om farverne passer sammen (som ved fx bukser + body), og de er gode både til nat og dag. I øvrigt er det smartest, hvis de kan knappes/lynes hele vejen ned gennem benene, da man så bare kan åbne den, lægge baby på og lukke igen - og man slipper derfor for at skulle have noget over hovedet på baby.

· Af samme grund er det en fordel, hvis bodyerne er slå-om eller i hvert fald kan udvides rigeligt oppe ved hovedet, så de er nemme at få på baby.

· Langærmede bluser til at putte udover kortærmede bodyer.

· Varme heldragter, så man altid lige kan putte baby ned i sådan én på kølige dage.

· Strømpebukser! De er billigere end bukser og mere "fleksible" = baby kan vokse lidt i dem.

Aner selvfølgelig ikke om jeg tager helt fejl, da det jo som sagt er første barn. Men ellers så husk på, at butikkerne ikke lukker, fordi du har født. Man ved aldrig, hvilken baby man får - om hun er kold eller varm, om hun kan lide at have fødder i heldragterne eller bliver sur over dem, om hun er en gylper og derfor bruger flere bodyer osv. Køb lidt forskelligt og tag det derefter, som det kommer! Det er i hvert fald sådan, jeg har tænkt mig at gøre 

Og så lige til det med størrelserne:
Str. 50 er op til 1 måned - mange babyer kan ikke passe denne str. når de kommer ud, så nøjes med at købe lidt af denne str.!

Str. 56 er 1-2 mdr., og det er denne str., mange babyer starter ud i. Hvis baby er til den lille side, kan man jo sagtens smøge ærmer og ben op, og der går ikke længe, før det passer.

Str. 62 er 2-4 mdr.

Str. 68 er 4-6 mdr.

Osv...

Jeg har selv købt i størrelserne 50 (en smule), 56 og 62. Når hun så er født, køber jeg løbende i de næste størrelser.

Held og lykke med shoppingen!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.