Tillykke! Fløj selv rundt på en sky da jeg fandt ud af, at jeg skulle have en fin og sund pige (dog var jeg ikke ude i en moderkagebiopsi), og det er så stort at kunne begynde at lave indkøb og forberede sig 
Er selv førstegangsgravid, så har ingen erfaringer at dele ud af. Men jeg er netop blevet færdig med indkøb på tøjfronten. Jeg venter et sommerbarn, og mine tanker i den forbindelse har været:
· Det er ikke nødvendigt med mange strømper, fordi det jo er noget af det, som er længst om at blive snavset. Udover de almindelige, så køb også nogle varme.
· Langærmede bodyer frem for kortærmede i de helt små størrelser, fordi nyfødte nemt bliver kolde og ikke selv kan regulere deres temperatur.
· Heldragter! De er smarte, fordi man ikke skal tænke på, om farverne passer sammen (som ved fx bukser + body), og de er gode både til nat og dag. I øvrigt er det smartest, hvis de kan knappes/lynes hele vejen ned gennem benene, da man så bare kan åbne den, lægge baby på og lukke igen - og man slipper derfor for at skulle have noget over hovedet på baby.
· Af samme grund er det en fordel, hvis bodyerne er slå-om eller i hvert fald kan udvides rigeligt oppe ved hovedet, så de er nemme at få på baby.
· Langærmede bluser til at putte udover kortærmede bodyer.
· Varme heldragter, så man altid lige kan putte baby ned i sådan én på kølige dage.
· Strømpebukser! De er billigere end bukser og mere "fleksible" = baby kan vokse lidt i dem.
Aner selvfølgelig ikke om jeg tager helt fejl, da det jo som sagt er første barn. Men ellers så husk på, at butikkerne ikke lukker, fordi du har født. Man ved aldrig, hvilken baby man får - om hun er kold eller varm, om hun kan lide at have fødder i heldragterne eller bliver sur over dem, om hun er en gylper og derfor bruger flere bodyer osv. Køb lidt forskelligt og tag det derefter, som det kommer! Det er i hvert fald sådan, jeg har tænkt mig at gøre 
Og så lige til det med størrelserne:
Str. 50 er op til 1 måned - mange babyer kan ikke passe denne str. når de kommer ud, så nøjes med at købe lidt af denne str.!
Str. 56 er 1-2 mdr., og det er denne str., mange babyer starter ud i. Hvis baby er til den lille side, kan man jo sagtens smøge ærmer og ben op, og der går ikke længe, før det passer.
Str. 62 er 2-4 mdr.
Str. 68 er 4-6 mdr.
Osv...
Jeg har selv købt i størrelserne 50 (en smule), 56 og 62. Når hun så er født, køber jeg løbende i de næste størrelser.
Held og lykke med shoppingen!
Anmeld
Citér