Vil lige starte med at sige, at sundhedsplejersken er med indover og kommer om 4 uger og følger op
Min søn er 10 uger gammel i dag, han er god nok til øjenkontakt og kan da også blive lokket til et smil en gang i mellem - men det er bare ikke nok. Han smiler ikke som jeg husker hans storebror gjorde på hans alder, han smilte (og gør stadig) meget.
Vi snakker og pludre med ham flere gange dagligt, leger og stimulere ham.
Udover at han er lidt sparsom med smilene, så vil han bestemt heller ikke ligge på maven. Han begynder at græde (for det meste) og armene ryger ud til siden. Vi prøver at ligge noget under hans bryst, så han bliver løftet lidt fra underlaget, men det er sjældent han synes det er særlig fedt.
Sundhedsplejersken siger, at han muligvis er et "blødt barn" hvor der skal trænes lidt ekstra med muskulaturen og det kan også være en af grundene til, at han måske ikke smiler så meget, fordi det simpelthen er lidt hårdere for ham.
Jeg vil super gerne høre fra jer med børn, som har/har haft samme problem, for jeg føler ærlig talt at jeg er "den eneste" med et barn der tager tingene lidt langsommere, selvom jeg selvfølgelig ikke er det
Anmeld
Citér