Muligvis silent reflux/stille refluks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2018

Bb2015

Hej damer

Min datter er 2 mdr og i går havde vi besøg af sundhedsplejersken. Nogle ting jeg nævnte fik hende til at overveje om min datter har noget skjult eller stille refluks.

Fx vil hun ikke ligge i arm, men kun sidde oppe ved skulderen - hun spiser hver anden time, nogle gange oftere og ikke særligt lang tid af gangen - hun sover max 45 minutter af gangen i løbet af dagen - hun har svært ved at komme af med bøvser, som kan komme en time efter måltidet - hun virker sjældent tilfreds og er meget urolig - hun laver lyde som om hun er ved at “kvæles” eller har noget galt i halsen - sut og sutteflaske nægter hun og skriger i vilden sky samt igen virker som hun hun bliver kvalt af det.

Da hun nævnte at disse ting ikke nødvendigvis var normale og at det kunne være noget refluks som ikke viser sig i gylp, men falder tilbage i maven, så gav det hele pludselig mening. Hun skal undersøges af en læge denne uge. 

Har i haft en baby med refluks eller stille refluks? Vil i evt dele jeres erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

Anonym

Du er velkommen i facebookgruppen 'forældre med refluksbørn' det er nogle kloge damer der er i gruppen, som kan komme med bedre vejledning end mange læger 

Anmeld Citér

12. april 2018

hautecouture

Vores yngste på 15 mdr har stille/skjult refluks og vi er lige, efter 5 mdr, blevet afsluttet på Odense Universitetshospital. Vores Lilis refluks blev opdaget af overlægen på OUHs øre- næse- halsambulatorium, under en fiberskopi, da de egentlig undersøgte for noget andet  

Jeg anbefaler også gruppen på facebook; forældre med refluksbørn - den er god og jeg bruger den selv meget.

Det kunne da godt lyde som noget refluks sådan som du beskriver det, håber I får en god oplevelse ved lægen  Vi vidste ikke refluks fandtes, så derfor fik vores datter ikke begyndende hjælp ved egen læge før hun var 8 mdr  Så godt, at du har en opmærksom sp 

Vh Jane.

Anmeld Citér

16. april 2018

Bb2015

Anonym skriver:

Du er velkommen i facebookgruppen 'forældre med refluksbørn' det er nogle kloge damer der er i gruppen, som kan komme med bedre vejledning end mange læger 

Tak for rådet, jeg er spændt på om vi finder ud af noget. Lægen gjorde ikke rigtigt noget og sagde også at se fleste børnelæger ikke rigtigt tror på det.. 

Anmeld Citér

16. april 2018

Bb2015

hautecouture skriver:

Vores yngste på 15 mdr har stille/skjult refluks og vi er lige, efter 5 mdr, blevet afsluttet på Odense Universitetshospital. Vores Lilis refluks blev opdaget af overlægen på OUHs øre- næse- halsambulatorium, under en fiberskopi, da de egentlig undersøgte for noget andet  

Jeg anbefaler også gruppen på facebook; forældre med refluksbørn - den er god og jeg bruger den selv meget.

Det kunne da godt lyde som noget refluks sådan som du beskriver det, håber I får en god oplevelse ved lægen  Vi vidste ikke refluks fandtes, så derfor fik vores datter ikke begyndende hjælp ved egen læge før hun var 8 mdr  Så godt, at du har en opmærksom sp 

Vh Jane.

Tak for rådet  i løbet af denne uge kommer sundhedsplejersken igen og vejer hende og vi har været hos lægen der vil tage kontakt til sundhedsplejersken og os igen i slutningen af ugen. Jeg er spændt på om der er noget at komme efter.

Anmeld Citér

8. marts 2019

Oliviasmor2018

Hej  

Min datter på 6 mdr. Lider af silent refluks, og havde også alle de symptomer du beskriver, og flere til.

Vi fik anbefalet nexium af lægen, men da der er en masse bivirkninger ved preperatet valgte vi at gå andre veje. Den naturlige vej 

Vores datter får elmebark fra mærket solaray. Det er ganske naturligt, og uden bivirkninger. Det beroliger slimhinderne, og ligger en hinde, så syren ikke generer dem. Når pulveret kommer i kontakt med vand, danner det en masse planteslim, og det lindre symptomerne ved reflux rigtig meget.

Der står selvfølgelig på at pakken at det ikke kun bør gives til børn under et år uden lægens eller sundhedsplejskens anvisning. Men det står der jo på alt. Jeg er ret sikker på at det er ganske harmløst i forhold til syrepumbehæmmemde midler som nexium. Jeg forstår faktisk slet ikke hvorfor man skulle ændre på deres mavesyre, da det sjældent er det der er problemet, men lukkemusklen der ikke er udviklet endnu. At ændre på deres mavesyre kan have fertale konsekvenser for de små på længere sigt. 

Min datter er stort set symptomfri, og det skete allerede samme dag som hun fik elmebark første gang   Det var somom jeg havde bestilt en ny baby Håber du kan bruge det til noget. 

Mvh

Olivias mor 

Anmeld Citér

8. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Oliviasmor2018 skriver:

Hej  

Min datter på 6 mdr. Lider af silent refluks, og havde også alle de symptomer du beskriver, og flere til.

Vi fik anbefalet nexium af lægen, men da der er en masse bivirkninger ved preperatet valgte vi at gå andre veje. Den naturlige vej 

Vores datter får elmebark fra mærket solaray. Det er ganske naturligt, og uden bivirkninger. Det beroliger slimhinderne, og ligger en hinde, så syren ikke generer dem. Når pulveret kommer i kontakt med vand, danner det en masse planteslim, og det lindre symptomerne ved reflux rigtig meget.

Der står selvfølgelig på at pakken at det ikke kun bør gives til børn under et år uden lægens eller sundhedsplejskens anvisning. Men det står der jo på alt. Jeg er ret sikker på at det er ganske harmløst i forhold til syrepumbehæmmemde midler som nexium. Jeg forstår faktisk slet ikke hvorfor man skulle ændre på deres mavesyre, da det sjældent er det der er problemet, men lukkemusklen der ikke er udviklet endnu. At ændre på deres mavesyre kan have fertale konsekvenser for de små på længere sigt. 

Min datter er stort set symptomfri, og det skete allerede samme dag som hun fik elmebark første gang   Det var somom jeg havde bestilt en ny baby Håber du kan bruge det til noget. 

Mvh

Olivias mor 

Opslaget er 1 år gammelt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.