Babys navn forelsket men navn duer ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2018

Anonym trådstarter

Hej

jeg og manden har her for en måned siden fundet ud af vi venter os en dreng til sommer.

vi er super glade og har snakket navne. 

Vores søn på 3 hedder Milo og vi jokede med at lillebror så skulle hedde Miro for at drille familien. Problemet er bare at nu er navnet miro begyndt at blive et navn jeg er forelsket i. Manden syntes det er alt for tæt på storebrors navn hvilket jeg er enig i. Men kan bare ikke slippe det. 

Hvordan kommer jeg videre for pt er der ingen navne jeg falder for og tror det skyldes min kærlighed til Miro navnet.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg syntes ik de ligger for tæt på hinanden!

Jeg har en søster der hedder Sarah og jeg hedder Stine. Det der var mest forvirrende var, når jeg kaldte på min far, og min søster Sarah svarede vh stine 

Anmeld Citér

9. april 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
StineW79 skriver:

Altså jeg syntes ik de ligger for tæt på hinanden!

Jeg har en søster der hedder Sarah og jeg hedder Stine. Det der var mest forvirrende var, når jeg kaldte på min far, og min søster Sarah svarede vh stine 

Det kender jeg godt, min søster hedder også Sara. Skide irriterende. ��

Og min veninde havde en bror der hedder Thor, som lyder som mor�� 

Anmeld Citér

10. april 2018

Ciss

Anonym skriver:

Hej

jeg og manden har her for en måned siden fundet ud af vi venter os en dreng til sommer.

vi er super glade og har snakket navne. 

Vores søn på 3 hedder Milo og vi jokede med at lillebror så skulle hedde Miro for at drille familien. Problemet er bare at nu er navnet miro begyndt at blive et navn jeg er forelsket i. Manden syntes det er alt for tæt på storebrors navn hvilket jeg er enig i. Men kan bare ikke slippe det. 

Hvordan kommer jeg videre for pt er der ingen navne jeg falder for og tror det skyldes min kærlighed til Miro navnet.. 

Evn kan du prøve at finde et dobbel-navn med Miro. 

Hvis du skal give dig selv muligheden for at "glemme" navnet, tror jeg, du helt må slutte at bruge det. Også innen i hovedet. Find et kælenavn og brug det konsekvent en periode. Giv dig selv tid til at vende tankegangen, før du leder efter et nyt navn. Ikke gå på navnejakt, før du faktisk er klar til at falde for et nyt navn.

Vi er mange, som har måttet lægge favoritnavnet på hylden, for man er to, som skal blive enige. Men man kan godt blive tilfreds med barnets navn alligevel. 

Ikke stres. I har god tid.��

Anmeld Citér

10. april 2018

csigvard

Jeg har også flere navne, som jeg er forelsket i, men indtil videre har min kæreste sagt nej til dem alle.. Så jeg har måtte finde nogle andre navne, som jeg blev forelsket i.. Så det kan godt lade sig gøre 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Jeg syntes også det er alt for tæt på hinanden, så det ville simpelthen ikke du for mig. Og så bryder jeg mig ikke om klangen i navnet i sig selv...

Men måske du kan finde noget der ligger tæt op ad, men alligevel langt fra Milo??

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Hvad med Nero, Eero, Ciro, Nemo eller Timo i stedet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.