Mor har diarré - hvad gør jeg med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2018

Anonym trådstarter

Ja... Overskriften siger vist det hele. 

Nu har jeg siddet på tønden i 2 timer, og har både ammet min datter (5mdr), haft hende i vippestolen, som jeg også har slæbt med herind, og puttet hende i babynesten ved mine fødder.  

Men er der nogen, der har et forslag til hvad jeg ellers kan gøre!?  Har I oplevet det? Er der noget jeg kan spise som gør maven bedre?  Og hvor længe tror I hun må være herude på det kedelige badeværelse sammen med mig?? 

der er lang tid til farmand kommer hjem kl 16....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2018

1518

Få Far til at købe Paraghurt og Imodium med hjem til dig. Undgå alt for groft mad, som maven skal arbejde for meget med. Syrnede mælkeprodukter er gode til at hjælpe med at få maven i orden, og så hvidt brød/kiks for at få noget, der fylder. Æblejuice eller revet æble plejer også virke godt.

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym trådstarter

@1518, mange tak!! Det er gode råd, det vil jeg prøve. 

Anmeld Citér

5. april 2018

Vaya

Æbler kan være hårde for maven, jeg ville nok nappe en banan i stedet, de kan godt forstoppe lidt. Ellers enig i rådene der er givet.

Ris og kartofler er også skånsomt mod maven. Sørg for at få salt og sukker. 

Hun må jo nok helst ikke sidde i skråstol for længe (alt efter hvor gammel hun er), men ellers tager hun da ikke skade af at tilbringe en dag på badeværelset Har du nogle forældre eller andet der kan tage over? Min mand og jeg tog en tur på et par dage, hvor vi kastede op og sad på tønden og havde ekstremt ondt i maven. Vi kunne INTET, så der var mine forældre på. 

Anmeld Citér

5. april 2018

Vaya

Kan se hun er 5 mdr, så klarer hun nok også lidt længere tid i en skråstol Ellers et legetæppe med ud på gulvet

Anmeld Citér

5. april 2018

Soonmom

Jeg ville ligge hende på værelset uden et legestativ, man sidder jo ikke på tønden hele tiden , men løber til og fra, jeg ville synes det var synd at baby skulle sidde /ligge i sådan en lugt 

-kan dog godt forstå du vælge at amme på toilettet 

har du ikke en mor, svigermor der kan komme og hjælpe ?

Anmeld Citér

5. april 2018

Anonym

Jeg er i samme dilemma i dag.

Her ligger den lille på snart 7 mdr på ryggen på sit Legegulv, mens jeg render til og fra toilettet. Og så har han taget sine sædvanlige lure. Det værste her er når han skal have mad, fordi jeg er nødt til at sidde og give ham grød. Syntes ikke lige han skal have sin grød og mos på toilettet.

Men ris, kylling, havregrød, brød, kiks... faktisk bare at få noget at spise. Min mand havde turen i sidste uge og han spiser intet når han er syg, så det trak ud i 5 dage. Han fik strenge ordre af vagtlægen på at spise så hans mave faktisk havde noget at arbejde med.

Begge unger har haft det også, men det har max varet et døgn for dem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.