Kommunalt/Privat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2018

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg er uddannet Sosu. ass. Og har søgt et job i en privat plejehjem tæt på hvor jeg bor. Lige nu arbejder jeg i et kommunalt job som ligger meget langt væk fra hvor jeg bor. Men er der nogen der ved hvad forskellen mellem kommunalt og privat er?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2018

Anonym trådstarter

Ingen ? 

Anmeld Citér

5. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så vidt jeg husker, så ska du selv forhandle løn, indbetale pension og de ka måske ha et krav om, at du ska bruge x antal dage om året, på ture/ting ud af huset med borger osv.

Husk at det stadig er en kæmpe fordel, at være medlem af en fagforening og a-kasse, som høre under dit fag. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. april 2018

2017morigen

Det kommer vist ret meget an på om de følger overenskomst. Gør de ikke det så er man forpligtet til at kontakte sin fagforening inden man takker ja til jobbet. Ofte så anbefaler de overenskomst forhandlene fagforeninger at man ikke tager jobbet hos arbejdsgiver hvis de nægter at indgå overenskomst. Jeg har på et tidspunkt set en liste i mit fagblad over overståede steder.

Jeg har ikke selv været ansat på privat plejehjem men min mand har (ikke plejwpersonle) og der var vitterlig ingen forskel i arbejdsvilkår da der blev bygget nyt og plejehjemmet blev kommunalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.