Kender i det?? Når det bare klør??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har den sidste måned haft den vildest kløe flere steder på min hud. Det er faktisk kun på overkroppen, specielt på brysterne arme og hals. Det prikker lige lidt i huden og så er jeg bare nød til at klø. Jeg klør nogle gange så meget at der kommer små blødninger under huden. Jeg er skiftet fra sæbe osv med parfume til Neutral. da jeg troede det var parfumen der fik det til at klø. Men det har ikke rigtig hjulpet. er der nogle af jer der kender til noget lign? Jeg syntes ikke min hud ser ud som om den er tør, men kan den mon godt være det uden den decideret skaller?

Håber der er en der ved noget om det.

Mvh...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Pia.

Jeg har prøvet det og mest i vinter halvåret, Det er mest mine ben der klør når det sker og ind imellem mine arme - jeg manglede vitaminer - mener der er B-vitamin jeg manglede (men er ikke sikker) Men jeg fik et vitamin tilskud og det hjalp....

Håber det kan hjælpe dig.

Knus Pia.

Anmeld

14. oktober 2009

mariamiss6

jeg oplever det næsten hvert år, og har gjort det i et par år. Jeg tør næsten vædde med, at hvis du ikke fejler noget direkte, så er et fordi årstiden skifter, og svinger meget i øjeblikket, og det har din hud så svært ved at vænne sig til....

For mit eget vedkommende er kuren endnu ikke fundet, men det kan hjælpe hvis man er MEGET omhyggelig med en god creme efter badet. Jeg har i perioder nået at smøre mig over hele kroppen 3 (tre!) gange, før jeg tog tøj på.

Hvis det bare er vejret, så burde det gå væk efter måske en uge eller 2 når vejret og din hud har "sat" sig.

Anmeld

14. oktober 2009

Anonym trådstarter

Faktisk så har jeg i mange år døjet med voldsom kløe på mine hænder lige så snart vejret ændrede sig til vinter. Men i år er der ikke noget på mine hænder.

Jeg tror ikke jeg fejler noget, min læge har undersøgt mine levertal for at udelukke evt kløe fra leveren.

Får i også de der små røde blødninger i huden når i klør for meget??

Anmeld

14. oktober 2009

mariamiss6

Anonym skriver:

Faktisk så har jeg i mange år døjet med voldsom kløe på mine hænder lige så snart vejret ændrede sig til vinter. Men i år er der ikke noget på mine hænder.

Jeg tror ikke jeg fejler noget, min læge har undersøgt mine levertal for at udelukke evt kløe fra leveren.

Får i også de der små røde blødninger i huden når i klør for meget??

Det kan jeg godt få, især på brysterne bliver det slemt synes jeg. Og også nogen gange på lårene, især indersiden.

Det er fordi man får kløet sig på enmåde, så man får sprunget små blodkar under huden, i stedet for at klø hul på huden.... Det går stille og roligt væk af sig selv, som med et blåt mærke, hvis man vel og mærke kna lade være at klø mere i det. Hvilket er umådeligt svært synes jeg.

Min kløe havner også altid i ryg/skulder området, og det er til at b live sindssyg af, fordi man så render rundt med armene omme på ryggen under tøjet hele tiden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.