Udslæt på 5 dagen? For lidt at ringe til vagtlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.495 visninger
5 svar
1 synes godt om
31. marts 2018

Ceciliehollesen

Hej 

Mine datter på 9 fik pludselig i tirsdags et udslæt. Det vil ikke forsvinde, det klør lidt af og til. Har smurt hende med locoid creme som som regel tager eksem dog uden effekt. Hun er som sådan ikke plaget af det da hun ikke har feber osv. Men hun forstår ikke det ikke går væk. Man kan jo Google sig til meget forskelligt. Hun er ikke tør som tør hud eller eksem.

Hun har nu haft det i 5 dage og kan ikke blive klog på mig selv om det er for lidt at ringe til vagtlægen om??

Men kan det være en børne sygdom? Det er ikke blevet mindre dagene igennem.

Hvad ville i gøre? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Hvis i har en allergitablet i huset, så ville jeg prøve at give hende sådan en, for at se om det kunne være en form for allergi, ellers kan den nok tage kløen. Men hvis det ikke bliver bedre, så ville jeg smutte forbi lægen på tirsdag  

Har du vasket tøjet i noget nyt vaskepulver/skyllemiddel? Ny sæbe? 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Ceciliehollesen

Konjac skriver:

Hvis i har en allergitablet i huset, så ville jeg prøve at give hende sådan en, for at se om det kunne være en form for allergi, ellers kan den nok tage kløen. Men hvis det ikke bliver bedre, så ville jeg smutte forbi lægen på tirsdag  

Har du vasket tøjet i noget nyt vaskepulver/skyllemiddel? Ny sæbe? 

Nej intet nyt hverken sæbe eller vaske pulver. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Kan det være noget hun ikke kan tåle - noget hun har spist måske? Som barn så jeg sådannud hvis jeg spiste fx citrusfrugter, jordbær og majs

Anmeld Citér

31. marts 2018

Ceciliehollesen

Mulllesmor skriver:

Kan det være noget hun ikke kan tåle - noget hun har spist måske? Som barn så jeg sådannud hvis jeg spiste fx citrusfrugter, jordbær og majs

Hun har bare ikke spist noget hun ikke plejer at få. Derfor jeg synes det er lidt mærkeligt 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Abracadabra

Du får formentlig ikke en forklaring af din vagtlæge, hvorimod din egen læge kan sætte forskellige undersøgelser i gang, hvis det er nødvendigt. Jeg ville ikke ringe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.