Faktor 5 leiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej. Vil høre om nogen herinde har erfaring med graviditet når man har faktor 5 leiden. 

Fik positiv graviditetstest i går torsdag. Havde sidste mens dag den 15 feb. Da jeg ved mit første barn blev gravid fik jeg innohep under hele graviditeten. Fik af vide at jeg næste gang skulle have det igen allerede fra uge 5 senest. .Jeg ringer til lægevagten i år så egen læge jo har lukket,jeg spørger om jeg ik skal i gang med det blodfortyndende med det samme. Hun ringer til afdelingen på hospitalet og de siger nej de Vil ik se mig og at jeg skal vente til tirsdag. Jeg synes det længe at skulle vente til tirsdag. Jeg ved slet ik med sikkerhed hvor langt jeg er henne. Og har haft to aborter før jeg blev gravid med min dreng og sent gange fik jeg ik blodfortyndene. Så nu er jeg bare så nervøs for det skal gå galt inden tirsdag. 

Så spørgsmålet er egentlig om hvor langt I var henne da I begyndte på blodfortyndene? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2018

grinny

Nu var jeg godt nok i behandling så fik innohep under hormonerne, men ellers sagde de til mig at ved naturlig graviditet skulle jeg ringe med det samme og senest 8 uger henne 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Thikle

Jeg fik Fragmin indsprøjtninger så hurtigt som muligt. Min henvisning fra egen læge gik galt, så der gik er par dage ekstra før jeg fik dem. Men jeg stoppede med min marevan, så snart jeg fik to streger og kontaktede egen læge morgenen efter. Der gik så en 4-5 dage, før jeg fik recept på sprøjterne fra afdelingen på sygehuset. Jeg vil gætte på, at jeg var ca 5-6 uger henne. Kan ikke huske det præcist. 

Det vigtigste er, at du stopper med dit normale blodfortyndende, tænker jeg. Nu ved jeg ikke hvad du får, men der går jo ca 3 dage før INR er påvirket af en dosisændring, hvis man får marevan i hvert fald. Det kan så være anderledes for nogle af de nyere slags blodfortyndende. 

Men du skal stole på sygehusafdelingen og følge deres instrukser. Hvis de mener at det kan vente, så skal du forholde dig til det, tænker jeg. Ellers kontakt dem personligt i morgen (hvis de har åben) og hør dem ad. Det er måske mere rart, selv at have talt med dem 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Lunae

Jeg har faktor 5 leiden, hvilket først blev opdaget mellem første og andet barn. Jeg har altså gået en hel graviditet igennem uden at være i blodfortyndende behandling. I anden graviditet har jeg nok været en 7-8 uger henne førend jeg påbegyndte fragminbehandling. I sidste graviditet   Startede jeg ved 5 uger, vil jeg tro. Ligeså snart at de kunne bekræfte et levende embryo.

Anmeld Citér

31. marts 2018

2017morigen

Jeg har også leiden v og er hetrogozyt. Jeg har aldrig fejlet noget men er testet fordi min kusine først i 20erne fik blodprop i benet og familiehistorien byder på yderlig 2 fatale blodpropper (morfar og morbror).

Jeg har en SA (blev gravid på for sent startet p Piller) og 2 vellykket graviditeter bag mig i nævnte rækkefølge, hvor jeg har fået konstateret mutationen i mellem de 2 graviditeter.

Jeg skulle ikke medicineres i min sidste  graviditet men skulle ikke mere kontrolleres end normale gravide med mindre de fandt noget.

Så jeg tænker at der ikke sker noget ved at vente til tirsdag selvom jeg sagtens kan forstå at du er utryg. Jeg var også på randen af panik da jeg begyndte at små bløde tideligt i min anden  gravidtet pga min tidligere erfaring. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg får ik noget nu,skal kun have blodfortyndene under en graviditet. Jeg bare så bange for det kan have en påvirkning hvis jeg ik får det allerede fra start af tror jeg er 6+hvis jeg har regnet rigtigt. Må vente til tirsdag og håbe på jeg kommer til med det samme og får lov at starte pp blodfortyndende samme dag. 

Lige et andet spørgsmål, har nogen af jer været ude og flyve mens I har været gravide og være på blodfortyndene? 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg får ik noget nu,skal kun have blodfortyndene under en graviditet. Jeg bare så bange for det kan have en påvirkning hvis jeg ik får det allerede fra start af tror jeg er 6+hvis jeg har regnet rigtigt. Må vente til tirsdag og håbe på jeg kommer til med det samme og får lov at starte pp blodfortyndende samme dag. 

Lige et andet spørgsmål, har nogen af jer været ude og flyve mens I har været gravide og være på blodfortyndene? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.