Hvor hurtigt blev I henvist til ivf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej alle I skønne kvinder

ja som overskriften spørger: hvor hurtigt blev i henvist til ivf-behandling?

min situation er den at jeg har valgt at få et barn alene. Jeg er en 31-årig kvinde med et BMI på 41 (ja jeg ved godt det er for højt  ), men alle prøver jeg har fået taget viser at alt er som det skal være. Jeg har i 10 måneder gået hos en privat jordemoder/klinik uden held. Da hun ikke må bruge hormoner er jeg nu begyndt hos på en anden klinik som har en læge tilknyttet og derfor må give hormoner. Første gang gik det ikke og jordemoderen derinde sagde om vi skulle overveje ivf behandling? Nu er det så jeg tænker: er det ikke hurtigt eftersom det er første cyklus med hormonbehandling? Mener bare at jeg læser at flere siger man først går igang med fertilitetsbehandling hvis et par har prøvet i over et år, og den eneste grund til jeg har gået de 10 måneder hos den private klinik er jo blot fordi jeg ingen mand har?

hvad tænker I/hvad er jeres erfaringer?

hilsen den forvirrede 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle I skønne kvinder

ja som overskriften spørger: hvor hurtigt blev i henvist til ivf-behandling?

min situation er den at jeg har valgt at få et barn alene. Jeg er en 31-årig kvinde med et BMI på 41 (ja jeg ved godt det er for højt  ), men alle prøver jeg har fået taget viser at alt er som det skal være. Jeg har i 10 måneder gået hos en privat jordemoder/klinik uden held. Da hun ikke må bruge hormoner er jeg nu begyndt hos på en anden klinik som har en læge tilknyttet og derfor må give hormoner. Første gang gik det ikke og jordemoderen derinde sagde om vi skulle overveje ivf behandling? Nu er det så jeg tænker: er det ikke hurtigt eftersom det er første cyklus med hormonbehandling? Mener bare at jeg læser at flere siger man først går igang med fertilitetsbehandling hvis et par har prøvet i over et år, og den eneste grund til jeg har gået de 10 måneder hos den private klinik er jo blot fordi jeg ingen mand har?

hvad tænker I/hvad er jeres erfaringer?

hilsen den forvirrede 

Vi havde 4 mislykkede insemineringer bag os. Jeg synes det lyder fornuftigt at gå videre, når man tager din alder i betragtning. 

Anmeld Citér

4. april 2018

FruSteffensen

Den med et år før henvisning gælder kun for heteroseksuelle pars hjemmeforsøg. For et heteropar vil man normalt lave 3 inseminationer med eller uden hormoner inden man som hovedregel går videre til IVF. Det er så et års hjemmeforsøg + 3 inseminationer og så videre.

For homoseksuelle og enlige kvinder vil man normalt lave 6 inseminationer med eller uden hormoner før man går videre til IVF.

For heteroseksuelle par falder sandsynligheden for at opnå graviditet meget kraftigt efter 3. forsøg og jeg vil gætte på at den falder tilsvarende efter det 6. forsøg på enlige/homoseksuelle. Simpelthen fordi at dem der har en rimelig chance for at blive gravid ved insemination bliver det indenfor 3/6 forsøg (Selvfølgelig er der kvinder der bliver gravide i 8. insemination, men det er altså mere held en forstand der).

(Ovenstående har jeg fundet i en vejledning til fertilitetslæger, men jeg kan ikke finde den lige nu).

Jeg synes også at det lyder fornuftigt at gå videre til IVF i dit tilfælde nu. Jeg synes også dine 10 forsøg på en jordemoderklinik er virkelig meget og jeg håber at du selv aktivt har valgt de mange forsøg til?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.