Den med et år før henvisning gælder kun for heteroseksuelle pars hjemmeforsøg. For et heteropar vil man normalt lave 3 inseminationer med eller uden hormoner inden man som hovedregel går videre til IVF. Det er så et års hjemmeforsøg + 3 inseminationer og så videre.
For homoseksuelle og enlige kvinder vil man normalt lave 6 inseminationer med eller uden hormoner før man går videre til IVF.
For heteroseksuelle par falder sandsynligheden for at opnå graviditet meget kraftigt efter 3. forsøg og jeg vil gætte på at den falder tilsvarende efter det 6. forsøg på enlige/homoseksuelle. Simpelthen fordi at dem der har en rimelig chance for at blive gravid ved insemination bliver det indenfor 3/6 forsøg (Selvfølgelig er der kvinder der bliver gravide i 8. insemination, men det er altså mere held en forstand der).
(Ovenstående har jeg fundet i en vejledning til fertilitetslæger, men jeg kan ikke finde den lige nu).
Jeg synes også at det lyder fornuftigt at gå videre til IVF i dit tilfælde nu. Jeg synes også dine 10 forsøg på en jordemoderklinik er virkelig meget og jeg håber at du selv aktivt har valgt de mange forsøg til?
Anmeld
Citér