Hvad synes du

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
16 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2018

Anonym trådstarter

har brug for ens mening...

Jeg er gravid 9.måned. sygemeldt siden 6.måned grundet risiko for for tidlig fødsel, begyndende forkortet livmoderhals og mange mave smerter og så faktisk også en masse andet. Har så det meste af tiden skulle forholde mig i ro.
Har nu fået af vide ved sidste scanning for 2 uger siden, at alt kan ske nu.

og igår ved jordermor, sagde hun at baby ligger så langt nede og klar, som hun faktisk har gjort virkelig længe, at alt kan ske men vi ved jo selvfølgelig ikke hvornår.

Min kæreste og jeg har så for en måned siden bestilt billetter til en koncert i morgen aften, med hans kammerat og hans kæreste.
Har hele tiden sagt det slet ikke er sikkert, at jeg tog med, men vi bestilte alligevel også en billet til mig. Han ville virkelig gerne til denne koncert men havde virkelig Og så i baghovedet da vi bestilte at han måske ville tænke lidt mere over hvis der kunne ske noget end han faktisk gør.. 

nu er mit dilemma så om jeg skal tage med eller ej..

havde tænkt mig at tage bilen. Men da kæresten jo skal drikke øl og bliver fuld fordi den aldrig får for lidt med lige præcis den ven der skal med, så er det mig der køre.

hvis vandet går og der sker noget så må jeg jo gå, men hvad gør jeg så med kæresten som jo er faren, kan han tage med meget fuld fra koncert?

Det er ikke en mulighed at kæresten ikke drikker sig fuld for det vil Han, har han sagt. og jeg ved også det er stang fuld da det altid er sådan med lige den ven.
Jeg har prøvet at foreslå om han ikke bare kunne drikke lidt eller lade hver men nej.

Min kæreste er altid negativ ubehagelig og sur på mig når han er fuld. Ved ikke hvorfor, så det bremser mig også lidt for at tage med.

Men hvad havde i gjort..

Jeg er meget i vivl om jeg ikke bare skal blive hjemme. Og har talt med ham om tingene men han er ikke typen der gider tale om tingene og derfor sidder jeg altid lidt selv med det.

Det er jo slet ikke sikkert at vandet går når man er der men hvad hvis det gør og han er stang stiv?

Og i forhold til jeg ikke ved om jeg skal tage med alligevel er også at jeg virkelig ikke kan holde ud at stå op så lang tid af gangen, men sådan har de fleste højgravide det nok..

På forhånd tak

Hilsen en forvirret...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er gravid 9.måned. sygemeldt siden 6.måned grundet risiko for for tidlig fødsel, begyndende forkortet livmoderhals og mange mave smerter og så faktisk også en masse andet. Har så det meste af tiden skulle forholde mig i ro.

og igår ved jordermor, sagde hun at baby ligger så langt nede og klar, som hun faktisk har gjort virkelig længe, at alt kan ske men vi ved jo selvfølgelig ikke hvornår.

Min kæreste og jeg har så for en måned siden bestilt billetter til en koncert i morgen aften, med hans kammerat og hans kæreste.
Har hele tiden sagt det slet ikke er sikkert, at jeg tog med, men vi bestilte alligevel også en billet til mig. Han ville virkelig gerne til denne koncert men havde virkelig Og så i baghovedet da vi bestilte at han måske ville tænke lidt mere over hvis der kunne ske noget end han faktisk gør.. 

havde tænkt mig at tage bilen. Men da kæresten jo skal drikke øl og bliver fuld fordi den aldrig får for lidt med lige præcis den ven der skal med, så er det mig der køre.

hvis vandet går og der sker noget så må jeg jo gå, men hvad gør jeg så med kæresten som jo er faren, kan han tage med meget fuld fra koncert?

Det er ikke en mulighed at kæresten ikke drikker sig fuld for det vil Han, har han sagt. og jeg ved også det er stang fuld da det altid er sådan med lige den ven.
Jeg har prøvet at foreslå om han ikke bare kunne drikke lidt eller lade hver men nej.

Min kæreste er altid negativ ubehagelig og sur på mig når han er fuld. Ved ikke hvorfor, så det bremser mig også lidt for at tage med.

Men hvad havde i gjort..

Jeg er meget i vivl om jeg ikke bare skal blive hjemme. Og har talt med ham om tingene men han er ikke typen der gider tale om tingene og derfor sidder jeg altid lidt selv med det.

Det er jo slet ikke sikkert at vandet går når man er der men hvad hvis det gør og han er stang stiv?

Og i forhold til jeg ikke ved om jeg skal tage med alligevel er også at jeg virkelig ikke kan holde ud at stå op så lang tid af gangen, men sådan har de fleste højgravide det nok..

På forhånd tak

Hilsen en forvirret...

1. Jeg synes han lyder enormt egoistisk.. Det kunne da være fedt hvis han bare drak et par øl og tænkte lidt på dig. Er han skide fuld og din fødsel går igang synes jeg ikke du skal tage ham med, da det vil ødelægge din oplevelse og gøre dig flov i forbindelse med kontakten til jm osv.. Jeg synes du skal ringe til et tæt familiemedlem og have på standby du kan tage med i stedet. Jeg er kun 31 uger henne og sygemeldt  med bækkenet.. Jeg ville aldrig kunne gå eller stå op i mere end 20 min.. Max. Jeg havde valgt ikke at tage med.. Og så havde jeg nok sagt til min kæreste at det at blive fuld åbenbart tæller mere end at være med til en fødsel og være der for dig og huske oplevelsen for livet.... 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Loa

Hvorfor er du sammen med sådan en idiot? 

Betyder det virkelig så meget at drikke sig decideret stang bakardi.... 

Jeg havde helt klart ikke taget med, men holdt mig i ro hjemme. 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Cvbn

Jeg var helt sikkert blevet hjemme på sofaen. Ikke så meget pga frygt for at vandet skulle gå, men mere bare fordi, jeg slet ikke ville kunne nyde koncerten.

Sofa og en god film - helt klart

Hvad angår kæresten, så lyder det som om, I begge er afklaret med, at hans kæmpe brandert skal prioriteres højere end en evt fødsel.

Min egen mand ville aldrig drømme om at prioritere sådan og I mine øjne er sådan en fyr ikke rigtig værd at samle på, men vi er jo alle forskellige, og sådan er det åbenbart hos jer. Har du andre, som kan tage med til fødslen, hvis det nu skulle ske denne aften?

Anmeld Citér

29. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men hvad havde i gjort..

På forhånd tak

Hilsen en forvirret...

Lyder ikke som du har lyst til den koncert overhovedet. Tænk på dig selv. Jeg var blevet hjemme, og arrangeret kørsel hvis vandet går, og ville absolut ikke have en fuld kæreste med til fødslen. Det er uacceptabelt. Man har brug for støtte og omsorg der, ikke en stiv fjols. Det er jo et valg han tager. Lyder da helt absurd.

Anmeld Citér

29. marts 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Vil du overhovedet have ham med ind til fødslen vis han er stang stiv ? Tænker ikke han bliver nogen god støtte men måske mere kommer til at ødelægge fødslen for dig ?  

Hvad siger han selv til at gå glip af sit barns fødsel ? 

Her ville druk lige op til fødslen være totalt no go. Og han ville pænt få af vide at vis fødslen gik i gang og han var fuld ville han ikke være velkommen til sit barns fødsel. 

Og jeg ville ikke tage med når jeg selv ville skulle køre og ikke havde en mere støttede mand som var klar til at køre ædru på sygehuset med mig vis vandet gik. 

Ville blive hjemme og finde en anden der ville kunne hjælpe og være med til fødslen vis vandet gik den dag. 

Held og lykke med den kommende fødsel 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Babilooo

Ked af at sige det ... men hvad er det for en prioritering fra hans side..?

selvfølgelig skal han ikke være stang stiv til en evt fødsel af jeres barn. Han skulle ærligt skamme sig så meget.

hvis det var den udmelding var jeg flyttet over til mine forældre og så kunne han komme krybende.

respektløst

Anmeld Citér

29. marts 2018

Babilooo

I virkeligheden overrasker det mig ikke at der findes idiotiske mænd.. de findes lige så vel som kvinder.

men du må da slå i bordet og have noget selvværd og fortælle når noget ikke er i orden.? 

Allerede da I bestilte billetter var du betænkelig skriver du - og ønskede at han tænkte mere på dig. 

Anmeld Citér

29. marts 2018

Babilooo

Ønsker du ham overhoved til fødslen fuld og dum

Anmeld Citér

29. marts 2018

Babilooo

Hvad med børnefødselsdag eller andet. Vil du acceptere at han bare drikker sig i hegnet dagen før og ikke kan hjælpe. (Og dette er meget mindre grelt end en fødsel!)

Du er nødt til at kræve at han får sine prioriteringer i ordne.  Føler med dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.