CTG - hvorfor kontrol igen om 2 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. marts 2018

Lisette W

Jeg skulle bare til jordemoder i dag, men kom ikke hjem igen før 4 timer senere. Hun spurgte til om jeg havde mærket en ændring i babys bevægelser hvilket jeg har. Han bevæger sig væsentligt mindre og knap så kraftfuld som før men jeg mærker liv hver dag. Jeg er 39+4 så tæker pladsen er ved at være trang der inde. Men hun ville gerne have jeg lige fik lavet en CTG for en sikkerheds skyld så det gjorde jeg. Hjertelyd var fin, jeg blev også tjekket indvendigt. Jeg var kun 1,5-2 cm åben. Der var lidt hvide blodlegmer i urinen og blodtrykket er i den høje ende men ikke for højt. De scannede mig og der er det vand der skal være og gennemstrømning i navlesnoren er fin men lægen der scannede bad mig komme igen om to dag til en ny CTG. Jeg fik ikke spurgt hvorfor da hun blev haste kaldt til et akut kejsersnit. Er der nogle der har prøvet nået lignende og som fik spurgt hvorfor i skulle komme igen når nu alt var som det skulle være? Ved ikke rigtig om jeg skal være bekymret eller ej?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det gør de fordi de symptomer du har,kan tyde på begyndende svangerskabsforgiftning.

Og da du er så langt henne,er det nok for at man,kan gribe ind og sætte dig i gang,før det evt udvikler sig.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Mom of Two

Jeg tænker også at de er obs på mulig svangerskabsforgiftning og derfor holder ekstra godt øje. - Jeg var selv under observation grundet det i første graviditet, og det var allerede fra uge 32. Det er ikke noget at spøge med, og bestemt noget der skal tages seriøst.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Lisette W

Mor_til_3_unger skriver:

Det gør de fordi de symptomer du har,kan tyde på begyndende svangerskabsforgiftning.

Og da du er så langt henne,er det nok for at man,kan gribe ind og sætte dig i gang,før det evt udvikler sig.

Skal der ikke være protein i urinen hvis der skal være mistanke om svangerskabsforgiftning? Og skal blodtrykket ikke være over 140/90?

Anmeld Citér

27. marts 2018

Lisette W

Mom of Two skriver:

Jeg tænker også at de er obs på mulig svangerskabsforgiftning og derfor holder ekstra godt øje. - Jeg var selv under observation grundet det i første graviditet, og det var allerede fra uge 32. Det er ikke noget at spøge med, og bestemt noget der skal tages seriøst.

Nået du at få det? 

Anmeld Citér

27. marts 2018

Mom of Two

Lisette W skriver:

Skal der ikke være protein i urinen hvis der skal være mistanke om svangerskabsforgiftning? Og skal blodtrykket ikke være over 140/90?

Ikke nødvendigvis, der er andre symptomer også.  Og de skulle jo gerne fange det inden det når dertil.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Mom of Two

Lisette W skriver:

Nået du at få det? 

Det vides faktisk ikke helt med sikkerhed. Mit blodtryk steg langsomt men stødt. Fik mere og mere væske i kroppen og til sidst brød de sig ikke om resultater af blodprøverne. Skulle til igangsættelsessamtale 38+1, men gik i fødsel af mig selv dagen inden. Var under ekstra observation under hele fødslen, fordi mit blodtryk ikke måtte stige for meget før de ville bryde ind med kejsersnit, og både jeg og baby var indlagt et døgn efter fødslen til observation. Ingen har kunnet svare mig på om jeg helt sikkert havde det, eller om om det aldrig nåede dertil. Men alle symptomer forsvandt efter fødslen.

Jeg havde aldrig proteiner i urinen. Mine urinprøver var altid helt fine. 

Anmeld Citér

28. marts 2018

Lisette W

Mom of Two skriver:

Det vides faktisk ikke helt med sikkerhed. Mit blodtryk steg langsomt men stødt. Fik mere og mere væske i kroppen og til sidst brød de sig ikke om resultater af blodprøverne. Skulle til igangsættelsessamtale 38+1, men gik i fødsel af mig selv dagen inden. Var under ekstra observation under hele fødslen, fordi mit blodtryk ikke måtte stige for meget før de ville bryde ind med kejsersnit, og både jeg og baby var indlagt et døgn efter fødslen til observation. Ingen har kunnet svare mig på om jeg helt sikkert havde det, eller om om det aldrig nåede dertil. Men alle symptomer forsvandt efter fødslen.

Jeg havde aldrig proteiner i urinen. Mine urinprøver var altid helt fine. 

Ok. Min læge har også holdt op øje med mig tidliger i graviditeten pga blodtrykket men da han sygemeldte mig fra et hektisk arbejde med overarbejde hver dag faldt blodtrykket til et helt normalt niveau 125/77. Jeg har selv skulle tjekke det hjemme og han har tjekket det en gang om ugen. Så jeg troede egentlig at den mistanke ikke længer var aktuel. Jeg har ikke fået væske i kroppen men det var også nået min egen læge holdt øje med.

Anmeld Citér

28. marts 2018

Lisette W

Mom of Two skriver:

Ikke nødvendigvis, der er andre symptomer også.  Og de skulle jo gerne fange det inden det når dertil.

Ok. Ja jeg var også glad for de undersøgte mig så grundigt, men det er også svært ikke også at blive lidt nervøs og nu paranoid over at mærke efter om der nu er nået der ikke er som det skal være. Håber bare den fødsel snart kommer i gang

Anmeld Citér

28. marts 2018

Mom of Two

Lisette W skriver:

Ok. Ja jeg var også glad for de undersøgte mig så grundigt, men det er også svært ikke også at blive lidt nervøs og nu paranoid over at mærke efter om der nu er nået der ikke er som det skal være. Håber bare den fødsel snart kommer i gang

De skal nok nå at opdage det i tide, hvis det er. Og du er så langt henne at det ikke vil være problematisk at baby kommer ud nu.

Og så sørg for selv at være obs på symptomerne. Jeg fik at vide at hvis jeg følte at jeg befandt mig i en osteklokke. Dvs ør og som om ting var lidt længere væk end de var og lyde svære at fokusere på, så skulle jeg ringe til fødegangen med det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.