Sørger støtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
3 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

hvordan får man andre mennesker til at forstå ens følelser, så de kan støtte en.

Historien er at jeg har en tidligere veninde, som jeg virkelig har det svært med, hun stak mig i ryggen, da vi var allermest tætte og det slog mig helt ud, det skal også siges at vi er tidligere kollegaerne også.

Nu er jeg kommet i den møgsitaution, at jeg i dag har fundet ud af, at hun skal være min leder på den arbejdsplads jeg har nu. Jeg er fuldstændig slået omkuld over det, jeg har grædt siden kl. 16 og det sidder stadig i kroppen nu så mange timer senere.

Problemet er nok mere, at jeg gerne vil have at min mand forstår mig, hvad endten jeg ender med at gøre. Om jeg siger op eller ej, ved jeg ikke, men ligegyldigt hvad jeg ender med at gøre, vil jeg gerne have hans forståelse. Men den har jeg desværre ikke.

Han kan ikke forstå hvis jeg bare giver op nu uden at have gjort et forsøg på om vi kan få det til at fungere, men jeg er også bange for at ved at gøre forsøget, bliver jeg endnu mere nedtrykt og så har jeg jo mere brug for hans støtte i hverdagen, men han siger bare jeg skal tage mig sammen og prøve om det ikke kan lykkes, for vi har ikke mulighed for at jeg skal gå hjemme.

Jeg er pisse glad for mit job, jeg var endelig kommet det helt rigtige sted hen, og har arbejdet mig op til der hvor jeg gerne vil være i fremtiden og så kommer den tøs og ødelægger det for mig.

Min mand siger at han ikke kan forstå hvorfor hun påvirker mig så meget, hvorfor vi ikke bare kan snakke sammen og finde en løsning, men jeg kan mærke på mig selv at det kan vi ikke.

Hvordan får man forklaret med ord, at man har angst over at skulle have hende som leder, hvordan forklare man, at det ødelægger mere, hvis jeg bliver, at hun ødelægger mig indeni. Hvordan får man hans støtte, hvis jeg ender som arbejdsløs i en længere periode.

jeg har tidligere i dag, haft et angstanfald og jeg har ikke engang været i samme lokale som hende endnu, tør slet ikke tænke på, hvordan jeg får det, når hun står overfor mig.

Jeg har brug for min mands støtte, hvordan får jeg den.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej allesammen.

hvordan får man andre mennesker til at forstå ens følelser, så de kan støtte en.

Historien er at jeg har en tidligere veninde, som jeg virkelig har det svært med, hun stak mig i ryggen, da vi var allermest tætte og det slog mig helt ud, det skal også siges at vi er tidligere kollegaerne også.

Nu er jeg kommet i den møgsitaution, at jeg i dag har fundet ud af, at hun skal være min leder på den arbejdsplads jeg har nu. Jeg er fuldstændig slået omkuld over det, jeg har grædt siden kl. 16 og det sidder stadig i kroppen nu så mange timer senere.

Problemet er nok mere, at jeg gerne vil have at min mand forstår mig, hvad endten jeg ender med at gøre. Om jeg siger op eller ej, ved jeg ikke, men ligegyldigt hvad jeg ender med at gøre, vil jeg gerne have hans forståelse. Men den har jeg desværre ikke.

Han kan ikke forstå hvis jeg bare giver op nu uden at have gjort et forsøg på om vi kan få det til at fungere, men jeg er også bange for at ved at gøre forsøget, bliver jeg endnu mere nedtrykt og så har jeg jo mere brug for hans støtte i hverdagen, men han siger bare jeg skal tage mig sammen og prøve om det ikke kan lykkes, for vi har ikke mulighed for at jeg skal gå hjemme.

Jeg er pisse glad for mit job, jeg var endelig kommet det helt rigtige sted hen, og har arbejdet mig op til der hvor jeg gerne vil være i fremtiden og så kommer den tøs og ødelægger det for mig.

Min mand siger at han ikke kan forstå hvorfor hun påvirker mig så meget, hvorfor vi ikke bare kan snakke sammen og finde en løsning, men jeg kan mærke på mig selv at det kan vi ikke.

Hvordan får man forklaret med ord, at man har angst over at skulle have hende som leder, hvordan forklare man, at det ødelægger mere, hvis jeg bliver, at hun ødelægger mig indeni. Hvordan får man hans støtte, hvis jeg ender som arbejdsløs i en længere periode.

jeg har tidligere i dag, haft et angstanfald og jeg har ikke engang været i samme lokale som hende endnu, tør slet ikke tænke på, hvordan jeg får det, når hun står overfor mig.

Jeg har brug for min mands støtte, hvordan får jeg den.?

Hvorfor tillader du at en anden person skal have så stor magt over dig, så stor indflydelse. 

Jeg er enig med din mand i at du må prøve at få det bedste ud af det mens du leder efter et andet arbejde. Hvis du siger op får du jo ingen indkomst - der er 5. ugers karantæne. 

Men jeg synes du skal snakke med en professionel om det. Det lyder voldsomt ar en person kan udløse et angstanfald, så tænker der ligger noget mere i det som din kæreste ikke kan hjælpe med. Men han kan selvfølgelig være der for dig. 

Anmeld Citér

27. marts 2018

csigvard

Jeg er enig med mor og din mand.. Jeg synes også, at du skal prøve at give det en chance.. Jeg ved godt, at det er vanvittigt hårdt, hvis hun virkelig har gjort en voldsom ting.. Men medmindre hun ligefrem har overfaldet dig, så synes jeg også, at det lyder voldsomt, at hun kan fremprovokere et angstanfald.. Igen er jeg enig med mor om, at du måske burde snakke med en prof. om det, så du har værktøjet til at komme videre..

Derudover kan det være, at du måske mere får et angstanfald af dine forestillinger/forventninger til mødet.. Kan være, at det slet ikke er så slemt, når først du står der.. Lidt ligesom til en eksamen, hvor man er lige ved at flippe ud og ja netop kan få angstanfald, fordi man er så nervøs og bange, men når man så endelig møder op, er det slet ikke så slemt, som man havde forestillet sig ..

Håber det bedste for dig

Anmeld Citér

27. marts 2018

Carina:-)

Jeg er enig med både din mand og mor at du skal arbejde med det faktum at du lader en anden person have så stor indflydelse på dit liv.

Jeg forstår godt du synes det er svært og angst er irrationel. 

Men i stedet for at give op og lade angsten styre må du tage ansvaret for dit eget liv.

Fat i en professionel der kan vejlede dig og give dig de rigtige værktøjer til at se angsten i øjnene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.