Sure opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2018

csigvard

Okay her kommer lige et surt opstød omkring min kæreste..

Jeg har verdens dejligste kæreste, som jeg elsker overalt på jorden.. Jeg har altid været den person, der drømte om den store romantiske kærlighed, men som alligevel altid har givet hurtigt op, så jeg har slået med alle mine kærester inden 6 måneder.. Endelig finder jeg den her dejlige fyr, som min veninde får lokket mig sammen med ..

Der er bare lige en enkelt ting, som jeg efterhånden er ved at være træt af.. Hans bedste ven .. Jeg kan godt lide ham, og vi kan sagtens snakke godt sammen, men min kæreste har i så mange år været vant til at være single og "alene" sammen med sin ven, så nogle gange føler jeg, at hans ven betyder mere for ham end jeg gør.. Ligegyldigt hvad jeg siger og hvordan jeg siger tingene omkring nogle problemer i forholdet, så er min kæreste skeptisk over for det eller bliver sur over det, men ligeså snart hans ven siger noget, så er det nærmest bare lov..

Dette har været ang. hans rygning, da vi har en aftale om, at han KUN er festryger.. Men han ville have lov til at ryge pakken færdig, når vi kom hjem.. Indtil vennen sagde "altså jeg kan jo også bare holde pakken, for så kan du ikke ryge" - det samme som jeg havde foreslået flere gange, og straks gav min kæreste ham pakken.. Lige pt. sover vi ikke sammen, fordi hans snorken er blevet utrolig høj og dyb (muligvis pga. overvægt), og jeg har længe sagt/spurgt, om han ikke ville med ud og gå eller løbe - nej! Men så foreslog hans ven, at de startede i motionscenter (som min kæreste normalt hader), og straks sagde han ja.. Så har jeg sagt, at det er bedst at begynde at spise mange små måltider på en dag, for at holde forbrændingen i gang og holde blodsukkeret stabilt, og okay det begyndte han også på og han har også tabt sig 2 kg på en uge.. Indtil i dag, hvor hans ven sendte en artikel om, at det er ligegyldigt - så gider min kæreste ikke det mere..

Nogle gange pisser den her ven mig virkelig meget af, for det er squ ikke ham, der skal leve i forholdet.. Det er ikke ham, som savner min kæreste i sengen og som har grædt over det adskillige gange, og som inderligt ønsker, at han snart taber sig og det hjælper på snorken, så vi kan sove sammen igen MENS jeg stadig kan få noget søvn.. Så hvorfor pokker skal han hele tiden blande sig så meget?!
Vi har heller ingen penge for tiden, da vi er ved at spare op til et hus, og alligevel bliver vennen ved med at lokke min kæreste ud i byen, til at købe online-spil osv...

Andre der har et surt opstød, de evt. lige vil ud med?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2018

Anonym

Der er, som jeg læser det, to problematikker i dit skriv:

1. Vennen der har for meget at sige

2. Din kæreste er “flyttet ud af soveværelset”

til nr. 2 har jeg en let løsning som jeg lever på, på 8. År: ørepropper. Min kæreste snorker VIRKELIG meget. Så der er løsningen at jeg sover med ørepropper. Stadig bare dem han tager med hjem fra arbejde, men jeg ønsker mig formstøbte sove-ørepropper��

ang nr 1: min mand er ligeså; jeg har de sidste mange år foreslået både dit og hint, men det har først rigtig vægt når det ikke er “hans kone” der kommer med ideen. Jeg HADEDE det i starten, og følte mig på ingen måde respekteret. Men jeg har nu fundet ud af at det bare er sådan han er. Så er det noget jeg gerne vil have “igennem”, så taler jeg med hans bedste ven�� som i øvrigt er verdens dejligste fyr. Og som er SÅ meget med på mine ideer ������

og ang byturen: udover pengene; er der så andre problemer i at han tager afsted?

Anmeld Citér

27. marts 2018

csigvard

Anonym skriver:

Der er, som jeg læser det, to problematikker i dit skriv:

1. Vennen der har for meget at sige

2. Din kæreste er “flyttet ud af soveværelset”

til nr. 2 har jeg en let løsning som jeg lever på, på 8. År: ørepropper. Min kæreste snorker VIRKELIG meget. Så der er løsningen at jeg sover med ørepropper. Stadig bare dem han tager med hjem fra arbejde, men jeg ønsker mig formstøbte sove-ørepropper��

ang nr 1: min mand er ligeså; jeg har de sidste mange år foreslået både dit og hint, men det har først rigtig vægt når det ikke er “hans kone” der kommer med ideen. Jeg HADEDE det i starten, og følte mig på ingen måde respekteret. Men jeg har nu fundet ud af at det bare er sådan han er. Så er det noget jeg gerne vil have “igennem”, så taler jeg med hans bedste ven�� som i øvrigt er verdens dejligste fyr. Og som er SÅ meget med på mine ideer ������

og ang byturen: udover pengene; er der så andre problemer i at han tager afsted?

1. JA jeg synes ærlig talt, at han har for meget at sige.. Først var det min kærestes veninde, der skulle blande sig i vores forhold omkring hvilke aftaler vi havde, når vi var til fest (vi aftaler, at så længe det er mig, der kører, så er det også mig, der bestemmer, hvornår vi kører hjem, da jeg ikke kan holde så længe mere pga. graviditeten..), og veninden mente, at jeg kunne da bare smutte hjem og lade min kæreste blive til kl. 8 om morgenen.. Det er heldigvis ændret nu.. Men nu er det hans bedste ven, der har overtaget og mener, at han skal blande sig i vores forhold og aftaler.. Hvorfor skal de hele tiden blande sig? Jeg blander mig ikke i deres liv, venindens mærkelige parforhold hvor de er mere venner end kærester, eller at hun og hendes eks (min kærestes bedste ven) stadig mødes alene osv., så hvorfor kan de ikke bare blande sig udenom?

2. Det var godt mig selv, der sagde, at vi blev nødt til at sove hver for sig, indtil han har tabt sig, for vi har prøvet ALT.. Diverse antisnorke-midler, bideskinne, ananasplante mod snorken, ørepropper osv.. Selvom han sover i værelset ved siden af med lukket dør OG bruger to slags antisnorke-midler, så skal jeg stadig nogle gange have ørepropper i, fordi hans VEJRTRÆKNING er så høj og dyb, så det lyder som om, at der ligger en mobil i sengen og vibrerer lige ved siden af mig.. Og det piner mig, at vi ikke sover sammen, for jeg savner ham af helvede til, men jeg kan bare ikke sove, når han snorker så meget.. Derfor fik jeg ham også overtalt til at tabe sig, og det hjalp jo også på den måde, jeg foreslog.. Men så mener hans ven så lige, at han skal blande sig i, HVORDAN min kæreste taber sig, for næ nej det er da ikke nødvendigt at spise mange små måltider hver dag.. JO hvis det er det eneste, der virker, så er det!!

Ang. byturen så var der lige sidste gang andre problemer ja.. Jeg havde gået hele dagen og savnet ham, og glædet mig til, at vi endelig bare skulle have en weekend sammen alene UDEN vennegruppen, som vi hele tiden ser.. Selvom jeg også savner min kæreste til hverdag, så siger jeg ikke noget til, at han hver aften går op og gamer i 1-3 timer med sin ven, og derfor ville jeg bare gerne have en stille og rolig aften med ham alene.. Men så spurgte vennen jo, om han ikke ville med ud, og så skrev han straks, at han overvejer det, mens han til mig indirekte sagde, at han tog med - med eller uden mig, og så måtte jeg jo selv bestemme, om jeg ville med eller ej.. Og ville jeg ikke med, jamen så kunne jeg jo bringe og hente ham..
Altså igen bliver jeg tilsidesat pga. vennen.. Så jeg blev en smule negativ over det..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.