Anonym skriver:
Hej med jer
Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med mit opslag, men har virkelig brug for lidt luft. Sagen er den at jeg hele tiden føler mig presset over ingenting. Det lyder måske lidt underligt, men i december blev jeg sygemeldt fra mit job pga smerter i ryggen efter en hård arbejdsuge. Det viste sig at jeg havde delte mavemuskler og min ryg ikke kunne holde til belastningen på jobbet da mavemusklerne ikke kunne hjælpe ryggen med at være stabil. Nu er mit job opsagt, jeg er begyndt på kontoruddannelse (3,5år) og er under revidering. Jeg går fast til fysioterapi og har stadigvæk daglige rygsmerter og spiser smertestillende medicin hver dag. Har lige fået lavet en røntgen af ryggen som viser en mindre grad af ryglidelsen skoliose jeg er kun 27 år, har to børn på 1,5 og 2,7 år og er gift. Jeg har bare så pokkers svært ved at håndtere at min mand laver alt og jeg har så svært ved at tage den uddannelse og fungere til dagligt pga mine smerter føler ikke at jeg er tilstrækkeligt på nogen måder og har rigtig svært ved at acceptere min situation Det blev et langt opslag, men tak hvis du læste med så langt. Krydser fingre for at det hele bliver bedre engang i fremtiden
Det er klart, at det er svært for dig at acceptere. Men du ER tilstrækkelig - og mere end dét - du er blevet begrænset, men du tackler det så godt, du formår, og du har heldigvis stadig håbet om forandring og bedring. Andre ville kravle ned under dynen i fosterstilling og opgive at gøre noget som helst - jeg læser, at du aktivt har taget hånd om din situation ved at tage en ny uddannelse. Og så er du privilegeret ved at have en god mand ved din side, som tilsyneladende tager ansvar. Synes han, du er utilstrækkelig?
Vores situationer er ikke helt ens, men jeg fik for ca. fem år siden sclerose. Vores børn var da 14, 15 og 19, og det gjorde selvfølgelig tingene noget lettere, at de var så store og selvhjulpne, men stadig har de da måttet leve med, at deres mor er træt som et alderdomshjem, når hun/jeg kommer fra job, og at jeg ikke altid orker at være nærværende, men har brug for meget hvile. Min mand er i den grad kommet ind i kampen og har taget mange flere huslige opgaver og mere ansvar end før, men når jeg giver udtryk for, jeg ikke oplever at “virke” lige så godt som før, og at jeg er ked af ikke at kunne gøre mere, bliver han næsten vred og fortæller mig, at han synes, jeg er rockersej og kæmper en brav kamp. Jeg arbejder stadig på fuld tid og bruger alle kræfter på jobbet, og det er selvfølgelig ikke en ideel prioritering, men det tager tid at indstille sig på at lægge sit liv om.
Jeg er sikker på, du er den bedste mor og kone, du magter at være under de omstændigheder, som helt urimeligt har ramt dig. Og selvfølgelig er det et tab og en sorg ikke at kunne, hvad man ønsker, men jeg synes, det er så positivt, at du holder fast i håbet om en positiv ændring og ikke har smidt håndklædet i ringen.
Knus til dig!