Dårlig sædkvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2018

missekmikkelsen

Profilbillede for missekmikkelsen

Hej :-) 

Min kæreste og jeg vil gerne have et barn. Jeg har en dreng fra et tidligere forhold på 6 år. Har kun en æggeleder grundet en graviditet udenfor livmoderen med min tidligere kæreste. 

Min kæreste har fået konstateret lav sædkvalitet (2-3 mio sædceller). Og vi er blevet henvendt til behandling (reagensglas)! Men med 32 ugers ventetid bliver man helt modløs. Vi har nu prøvet kostomlægning samt laser behandling, har ÆL her i weekenden så må vi se. 

Men vil egentlig bare høre jeres erfaringer med dårlig sædkvalitet? Kan der overhovedet lykkes så? 

Mange fortvivlede Hilsner 

Mie 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Sæt din mand igang med motion, allerhelst styrketræning. Det øger antallet af sædceller

Anmeld Citér

23. marts 2018

Imaong

Min mand har stærk nedsat sædkvalitet inden vi vidste det mistede vi to gange naturligt begge gange i uge 5+ og ja har så fået to børn gennem icsi og prøver nu selv igen uden noget da vi ikk har flere æg i fryseren sker det så sker det og sker det ikke så nyder vi dem vi har. 

Men ja 32 uger er lang tid men styrketræning, ingen koffein, ingen stramme underbukser, ingen for varme bade, udløsning hver anden dag om i så har sex eller han selv klarer den. 

I kan også prøvede med b-Daddy kuren, eller nøjes med zink, selen og d-vitamin til manden. Det kan ske naturligt men godt i alligevel venter på behandling for man kan vente længe på det selv hvis det overhovedet skete, nogen bliver sleb efter 1 år med nedsat sædkvalitet nogen bliver efter 13 år 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Rockertand

Rixus skriver:

Sæt din mand igang med motion, allerhelst styrketræning. Det øger antallet af sædceller

Spændende - har du et link til et studie eller en videnskabelig afhandling, der beskriver dette?

Anmeld Citér

23. marts 2018

Anonymor

Rockertand skriver:

Spændende - har du et link til et studie eller en videnskabelig afhandling, der beskriver dette?

Der findes dette studie. Godt nok står det uklart om den positive effekt skyldes vægttab eller motion i sig selv, men ikke desto mindre  http://m.reproduction-online.org/content/153/2/157.full

Anmeld Citér

23. marts 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus
Rockertand skriver:

https://graviditet.dk/motion-og-saedkvalitet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.