Hvornår fortalt i andre i var gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2018

Anonym trådstarter

Ja, hvornår fortalte i familie i var gravide?

og hvornår venner? Jeg siger selv altid efter scanning i uge 12, så ved man alt er okay, men er nu 8 uger og er syge efter at fortælle min mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2018

frkchili

Jeg fortalte det til et par af mine veninder allerede da jeg var 4 uger henne. Min bror fik det at vide samme dag jeg testede positiv, men det er fordi vi bor sammen og han har været vidne til hele mit forløb (er blevet gravid med donor - hjemmeinsemination). Da kvalmen meldte sig, blev jeg nødt til også at sige det til min bachelormakker, da jeg ikke længere kunne passe vores møder og måtte arbejde hjemmefra i stedet.

Mine forældre + min anden bror og svigerinde fik nyheden da jeg var 10 uger henne, da julen faldt dér. Og så fik resten af familien det at vide, da jeg havde været til NF i uge 13.

I uge 15 var jeg så til kønsscanning, hvorefter jeg offentliggjorde nyheden på mine sociale medier.

Anmeld Citér

22. marts 2018

Christabelle

Min kæreste fik det selvfølgelig at vide med det samme. Det samme med to veninder. 

Min mor, bror, svigerinder og svigerforældre fik det at vide efter nakkefold, da jeg var omkring 14 uger. 

Facebook fik det at vide da hun var født ��

Anmeld Citér

22. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Efter nf i uge 12, har vi fortalt det begge gange. 

Syntes det har været rart, at ha det for os selv, indtil vi havde set alt var ok! Vh Stine 

Anmeld Citér

23. marts 2018

csigvard

Ved 1. graviditet fortalte vi det til forældre og søskende sammen dag, jeg testede positiv.. En del af vennerne fik det så af vide en uges tid efter, da vi skulle holde fest og jeg sjovt nok ikke kunne drikke .. Et par andre venner fik det også af vide en uges tid efter, fordi jeg ikke kunne holde min mund..

Desværre mistede jeg barnet, så den her gang har vi prøvet at holde det for os selv og kun de nærmeste.. Mine forældre og søskende fik det af vide samme dag, jeg testede positiv.. Min kærestes fik det af vide ca. 4 dage efter.. Et par af vennerne (de nærmeste) fik det af vide en uges tid efter, og sidste weekend fik resten af den store vennegruppe det af vide, fordi de alle allerede havde gættet det ..

Resten af familien/vennerne/fb får det af vide, når vi har fået scanningen efter uge 12

Anmeld Citér

23. marts 2018

Birthdaybaby

Første gang fortalte vi det til mine forældre efter ca. et par måneder, derefter mine svigerforældre og alle mine veninder fik det at vide da jeg holdt en fest (og ikke selv skulle have noget at drikke). Det røg på facebook da jeg var 3,5-4 mdr henne. 

Denne gang fik mange det at vide allerede omkring 5-6 uger, for jeg har været sygemeldt med kvalme. Alle vi har været sammen med siden vi fandt ud af der, har fået det at vide, for har ikke været i stand til at skjule det. I går røg det på facebook, er 14+. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Miti's mama

Første gang vidste min mand det med det samme, og måtte fortælle det til min professor da kvalmen meldte sig omkring 7 uger, da jeg måtte blive væk fra nogen mødepligtige letioner. Ellers fik nærmeste familie og venner det at vide ved 12 uger, og FB et par dage efter (vi boede langt fra familie, så fb var nemmere)

Anden gang måtte jeg gå til bekendelse over for min mor og søster i uge 8, da min søster stod og ville give mig noget graved laks til en fødselsdag. En kollega gættede det i uge 9 da jeg sad til frokost fuldstændig grøn i hovedet. Nærmeste familie og venner fik det at vide i uge 12, og fb (og resten af familien ude i verden) et par dage efter.

Jeg mistede en imellem i uge 4, og snakkede med min mor og mostre omkring det dagen efter. Jeg vil altid holde det for mig selv, og hvis jeg mister kan jeg selv vælge hvem jeg vil snakke med det om.

Anmeld Citér

23. marts 2018

Mullemee

Min kæreste fik det at vide med det samme. Mine forældre da jeg var ca 5-6 uger henne, da vi skulle på sommerferie hos dem. Jeg ville derfor ikke drikke alkohol, så de ville hurtigt finde ud af det. Mine svigerforældre fik det at vide på turen mod mine forældre, da de var i sommerhus på vej derover.

Anden gang fik de alle det også at vide ret hurtigt. De blev noget overrasket over at jeg var gravid igen så hurtigt, men vi var begge midt 30'erne, og vi vidste vi gerne ville have to børn. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Anonym

Ringede til min mor efter testen. Ville ikke fortælle det til min kæreste over tlf., så han skulle lige komme hjem efter arbejde først. Så min mor var faktisk den første der fik det at vide. Hun ringede så nok til min bror i løbet af et par dage. Svigerforældrene var på besøg vist nok indenfor en uges tid og fik det at vide. Kan ikke helt huske mht. vennerne, det var bare løbende da man mødtes. Jeg bruger ikke sociale medier på den måde, så det er ikke noget jeg ville lægge ud. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Fortalte det først efter vi havde været til nakkefoldsscanning og over uge 12. Så er risikoen for SA mindre og man er nogenlunde sikker på at barnet ikke har kromosognfejl

Men gør hvad ud har lyst til, der er intet rigtigt og forkert her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.