Voksende mave hurtigere 2. Graviditet end 1 gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
8 svar
1 synes godt om
22. marts 2018

Anonym trådstarter

ja altså med første barn der så min mave gravid ud ca 20-25 uger henne. Men her andet graviditet har min mave ca samme str og jeg er altså kun 16+4 hvordan kan det være så stor forskel fra første graviditet i forhold til andet graviditet 

og skal altså lige siges at jeg vejede 55 kg før jeg bliv gravid og efter nogle uger efter jeg bliv gravid tabte jeg mig ned til 52 kg og nu efter jeg er i 16 uge vejer jeg 53 kg. Så vil ikke mene det pga for meget mad. Tværdigmod jeg spiser ikke ret meget. 

Er der andre som oplevet det samme som mig eller er jeg underlig og det kun mig der har oplevet det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2018

Anonym trådstarter

22. marts 2018

Camillos

Anonym skriver:

?

Det er helt normalt har jeg fået afvide. Jeg havde almindelige mave mål i første graviditet... Her i 2 graviditet har jeg mål som en tvillingegravid der er længere henne end jeg egentlig er.. Min jordemor var ikke bekymret, hun sagde det bare er sådan jeg er indrettet . 

Anmeld Citér

22. marts 2018

Tobis

Profilbillede for Tobis

Det er som regel fordi mavemusklerne ikke er så stramme ved 2. graviditet som de er ved 1. graviditet 

Anmeld Citér

22. marts 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Det er helt normalt har jeg fået afvide. Jeg havde almindelige mave mål i første graviditet... Her i 2 graviditet har jeg mål som en tvillingegravid der er længere henne end jeg egentlig er.. Min jordemor var ikke bekymret, hun sagde det bare er sådan jeg er indrettet . 

Ja hørt godt nok og læst at andet graviditet der begynder man at se maven meget mere hurtigere end første graviditet. Men viste ikke at det så markant mere. 

Anmeld Citér

22. marts 2018

Anonym trådstarter

Tobis skriver:

Det er som regel fordi mavemusklerne ikke er så stramme ved 2. graviditet som de er ved 1. graviditet 

Ja det har jeg godt nok læst om men viste virkelig ikke at det så markant mere end første graviditet. 

Anmeld Citér

23. marts 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg tror at det er ret normalt. Jeg har også fået mave på noget hurtigere her anden gang. Her sidst i graviditeten, vil jeg dog ikke mene at den er større end den var på det her tidspunkt sidste gang.

Anmeld Citér

23. marts 2018

Miti's mama

Ved min første graviditet kunne man ikke se at jeg var gravid før jeg var næsten 7 mdr henne, og skiftede først til graviditetsbukser omkring 6 mdr. Anden graviditet skiftede jeg til graviditetsbukser i uge 9. Alting strækker sig meget hurtigere, så det er helt normalt.

Anmeld Citér

23. marts 2018

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Ved min første graviditet kunne man ikke se at jeg var gravid før jeg var næsten 7 mdr henne, og skiftede først til graviditetsbukser omkring 6 mdr. Anden graviditet skiftede jeg til graviditetsbukser i uge 9. Alting strækker sig meget hurtigere, så det er helt normalt.

Ja det er godt nok forskel på din første og andet graviditet. 

Jeg hoppet godt nok her andet graviditet i graviditet bukser i ca uge 13-14 uger henne. Men hold da op i de her sidste 2-3 uger har det gået lidt hurtigt for maven.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.